کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایلان ماسک: به جای نگهداری از پول نقد، بیت‌کوین بخرید

2 اسفند 1399 ساعت 10:45

ایتنا - چانگپنگ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بایننس گفته بود که ماسک "احتمالاً" بیت‌کوین را بیشتر از دوج کوین که در سال 2013 معرفی شد، دوست دارد.



مدیر عامل شرکت آمریکایی تسلا علت سرمایه گذاری گسترده خود را در زمینه بیت‌کوین روشن کرد و گفت این اقدام مخاطره آمیز "مستقیماً منعکس کننده" نظر شخصی وی درباره بیت‌کوین نیست بلکه به این دلیل صورت گرفته که خطر آن اندکی کمتر از معامله نقدی است.

به گزارش ایتنا از تسنیم،، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا علت سرمایه گذاری گسترده خود را در زمینه بیت‌کوین روشن کرد و گفت این اقدام مخاطره آمیز "مستقیماً منعکس کننده" نظر شخصی وی درباره بیت‌کوین نیست بلکه به این دلیل صورت گرفته که خطر آن اندکی کمتر از معامله نقدی است.

ایلان ماسک در توییتر گفت: داشتن مقداری بیت‌کوین که نسبت به پول نقد شکل کمتر احمقانه‌ای از نقدینگی است، برای یک شرکت عضو شاخص S&P 500 بورس آمریکا ماجراجویانه محسوب می‌شود.

ماسک با بیان اینکه وی شخصاً یک سرمایه گذار نیست، تاکید کرد که سود منفی ارز فیات (بدون پشتوانه) باعث می شود که مردم به سمت دیگری روی بیاروند.

اظهارات ماسک در پاسخ به مصاحبه بلومبرگ با چانگپنگ ژائو، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بایننس صورت گرفت. چانگپنگ گفته بود که ماسک "احتمالاً" بیت‌کوین را بیشتر از دوج کوین که در سال 2013 معرفی شد، دوست دارد.

اوایل ماه جاری میلادی، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده و سرمایه گذاری گسترده دیگری در موفق ترین ارز رمزپایه جهان را آغاز کرده است.

ماسک در یک توییت دیگر نوشت: بیت‌کوین تقریباً به اندازه پول فیات بد است. کلمه کلیدی "تقریبا" است.

طی روزهای اخیر، ارزش بیت‌کوین به بالاترین سطح در تاریخ خود رسیده است. روز چهارشنبه برای اولین بار از آستانه 52000 دلار عبور کرد و تا ساعت 09:08 به وقت گرینویچ جمعه هر واحد از این ارز دیجیتال با 52435 دلار معامله شد.


کد مطلب: 64204

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64204/ایلان-ماسک-جای-نگهداری-پول-نقد-بیت-کوین-بخرید

ايتنا
  https://www.itna.ir