کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چند روش برای گرفتن اسکرین‌شات از دسکتاپ ویندوز

سايت خبری ايتنا , 9 اسفند 1399 ساعت 3:10

ایتنا- در این آموزش قصد داریم تا یک رویکرد بسیار مفید و ساده در استفاده از دستگاه‌های ویندوزی را به شما ارائه کرده و به شما چند راه برای برداشت تصویر از روی نمایشگر خود ارائه کنیم.


در این آموزش قصد داریم تا یک رویکرد بسیار مفید و ساده در استفاده از دستگاه‌های ویندوزی را به شما ارائه کرده و به شما چند راه برای برداشت تصویر از روی نمایشگر خود ارائه کنیم.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، شاید برای شما هم پیش امده است که زمانی نیاز دارید تا از صفحه دسکتاپ خود تصویری تهیه کنید. این کار در ویندوز 10 به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به آموزش آنها می‌پردازیم.
 
این ابزار ممکن است در نگاه اول بسیار ساده باشد اما دانستن نحوه ثبت اسکرین شات در ویندوز ابزار بسیار کاربردی است که شما می‌توانید با استفاده از آن اطلاعات مفیدی را به همکاران یا دوستان خود ارسال کرده یا حتی با گزارش مشکل از این طریق از پشتیبانی ‌نرم‌افزارها و وب سایت‌ها بهره مند بشوید.
 
در ابتدا کلید Print Screen را روی صفحه کلید خود پیدا کنید
کیبورد شما یک کلید به نام Print Screen دارد و یافتن آن دشوار نیست. این کلید معمولا در قسمت بالا و سمت راست کیبورد تعبیه شده است. در برخی از کیبورد‌ها عبارت روی این کلید به صورت مخفف PrtSc نوشته شده است یا با استفاده از قابلیت دوم یک کلید می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در این صورت برای استفاده از آن باید دکمه Fn را نیز بگیرید.
 
آموزش نحوه ثبت اسکرین شات روی ویندوز با استفاده از دکمه  Print Screen
شما با استفاده از دکمه Print Screen می‌توانید از تمام صفحه یا تنها از یک پنجره باز اسکرین شات بگیرید.

  1. ثبت اسکرین شات از تمام صفحه نمایش
دکمه Print Screen را فشار دهید. با انجام این کار استکرین شاتی از تمام صفحه نمایش برای شما ثبت می‌شود. این اسکرین شات به کلیپ بورد و فولدر اسکرین شات‌ها افزوده خواهد شد و شما می‌توانید با پیست کردن آن در هر جا که به خواهید به این عکس دسترسی داشته باشید.
  1. ثبت اسکرین شات از یک پنجره فعال
به منظور ثبت اسکرین شات از یک پنجره فعال دکمه Alt و Print Screen را به صورت همزمان فشار دهید. به این ترتیب با انجام این کار تنها یک اسکرین شات از یک پنجره فعال را به ثبت می‌رسانید. بنابراین اگر پنجره‌های مختلفی در پیش روی شما باز باشند می‌بایست با انتخاب پنجره مورد نظر آن را فعال کنید. اسکرین شات ثبت شده به صورت خودکار در کلیپ بورد و نیز فولدر اسکرین شات‌های شما ذخیره می‌شود.
 
  1. پیست اسکرین شات در هر جا که مایل هستید
پس از ثبت اسکرین شات می‌توانید آن را در برخی از ‌نرم‌افزارها پیست کنید. شما می‌توانید این کار را در ویرایشگر تصاویر نظیر Paint 3D پیست کرده و پس از اعمال تغییرات مورد نیاز آن را ذخیره کنید. هم اکنین شما می‌توانید با پیست کردن تصویر یاد شده در یک چت یا ایمیل آن را برای هر کس که میخواهید ارسال کنید.
 


نحوه ثبت اسکرین شات از بخشی از صفحه نمایش
 شما می‌توانید این کار را با استفاده از برخی از ابزارهای کاربردی ویندوز 10 انجام بدهید. مایکروسافت به منظور انجام این کار ‌نرم‌افزاری به نام Snip & Sketch را معرفی کرده است که جایگزین ‌نرم‌افزار قدیمی Snipping Tool شده و شما با استفده از آن می‌توانید به روش‌های مختلفی از صفحه خود اسکرین شات بگیرید.
 
شما می‌توانید با استفاده از ‌نرم‌افزار Snip & Sketch به صورت همزمان یا در چند ثانیه بعد از صفحه خود اسکرین شات بگیرید. علاوه بر این شما می‌توانید تصویر ثبت شده ویرایش داده، برش دهید یا حتی حاشیه نویسی کنید. به منظور اجرای این ‌نرم‌افزار Snip & Sketch را در نوار جستجوی ویندوز 10 تایپ کرده و پس از یافتن ‌نرم‌افزار آن را اجرا کنید.
 
  1. ثبت اسکرین شات از یک ناحیه خاص
به منظور ثبت اسکرین شات از بخش ویژه‌ای از تصویر روی گزینه New کلیک کرده و زمان ثبت اسکرین شات را انتخاب کنید. اگر گزینه Snip now ا بزنید صفحه نمایش شما تاریک می‌شود و نشانگر ماوس شما به یک علامت ضربدر مانند تبدیل می‌شود. در این مرحله شما می‌توانید به سادگی ناحیه مورد نظرتان را نگه داشتن دکمه ماوس و کشیدن آن انتخاب کنید.
 
در این روش نیز مانند روش پیشین اسکرین شات ثبت شده در کلیپ بورد شما ذخیره می‌شود. همچنین شما می‌توانید اسکرین شات خود را مستقیم از درون این ‌نرم‌افزار مشاهده کرده و آن را ویرایش کنید.
 
  1. ثبت اسکرین شات با فرم آزاد
به منظور انجام این کار روی گزینه New کلیک کرده و سپس گزینه Freeform را از میان دکمه‌های موجود در قسمت بالای صفحه انتخاب کنید. شما می‌توانید با قرار دادن ماوس در کوشه ناحیه مورد نظر از آن اسکرین شات بگیرید. این اسکرین شات نیز در کلیپ بورد شما ذخیره می‌شود و نیز در ‌نرم‌افزار Snip & Sketch قابل مشاهده است.
  1. ثبت اسکرین شات از یک پنجره خاص
برنامه Snip & Sketch همچنین به شما امکان می‌دهد از یک پنجره خاص و حتی پنجره‌های غیر فعال اسکرین شات بگیرید. برای انجام این کار  روی دکمه New کلیک کنید و گزینه Windows Snip را از نوار ابزار در بالا انتخاب کنید. اگر چندین پنجره باز دارید کافی است پنجره موردنظر خود را با نشانگر ماوس برجسته کرده و کلیک کنید.
  1. میانبر Snip & Sketch
اگر می‌خواهید با Snip & Sketch با سرعت بیشتری اسکرین شات بگیرید می‌توانید از میانبر Shift + Windows Key + S برای پرش به حالت ثبت استفاده کنید.

 
 


کد مطلب: 64187

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64187/آموزش-چند-روش-گرفتن-اسکرین-شات-دسکتاپ-ویندوز

ايتنا
  https://www.itna.ir