کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت پشتیبانی از ویجت‌ها به مایکروسافت اج افزوده شد

www.techradar.com , 12 اسفند 1399 ساعت 16:33

ایتنا- مایکروسافت تصمیم دارد که در به روز رسانی بعدی مرورگر اج شماری از قابلیت‌ها از قبیل ویجت‌های وب، جستجوی سربرگ و منوی افزونه‌ها را به این مرورگر بیفزاید.


شرکت مایکروسافت تصمیم دارد که در به‌روز‌رسانی بعدی نرم‌افزار مرورگر اینترنتی "اج" شماری از قابلیت‌ها از قبیل ویجت‌های وب، جست‌وجوی سربرگ و منوی افزونه‌ها را به این مرورگر بیفزاید.
این اقدامی در ادامه رقابت مرورگرهای وب برای جذب سهم بیشتری از بازار کاربران به شمار می‌رود.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب سایت خبری تحلیلی techradar، گوگل از مدت‌ها پیش پشتیبانی از ویجت‌ها را برای سیستم عامل خود(اندروید) عرضه کرده است و به نظر می‌رسد که اکنون شرکت مایکروسافت نیز قصد دارد تا این قابلیت را از طریق مرورگر اج به ویندوز 10 بیاورد.
در حال حاضر، این غول فناوری، ویجتی را برای آب و هوا تست می‌کند که اطلاعات خود را مستقیم از خبرخوان ام‌اس‌ان بینگ دریافت می‌کند.
 
گفتنی است این ویجت جدید برای مرورگر مایکروسافت اج رویکرد مورد استفاده مایکروسافت در خبرخوان آب و هوا و نوار ابزار جدید ویندوز 10 را در پیش گرفته است و می‌تواند به کاربران خود، خلاصه‌ای از خبرهای روز را بر اساس علایق و موقعیت مکانی آنها نمایش بدهد.
جالب اینکه کاربران حتی در صورت باز نبودن مرورگر اج نیز می‌توانند با کلیک روی آیکون معلقی که روی دسکتاپ یا سایر ‌نرم‌افزارهای ویندوزی آنها وجود دارد به این ویجت دسترسی داشته باشند.
 

 
 
البته شرکت فعلا مایکروسافت تمام تمرکز خود را به ویجت خبرخوان معطوف گرده است، اما انتظار می‌رود که این کمپانی در سال‌های آینده نیز ویجت‌های بیشتری به بازار عرضه کند.
مایکروسافت همچنین در تلاش است تا قابلیت دیگری را به منظور جست‌وجوی سربرگ‌ها(TAB) به مایکروسافت اج بیفزاید.
 
جالب است بدانید که این کمپانی سال گذشته قابلیت سربرگ‌های عمودی را به اج اضافه کرد و هم اکنون در به‌روزرسانی جدید خود برای این مرورگر به کاربران، گزینه‌ای ارائه می‌دهد که بتوانند از طریق آن، سربرگ‌های باز را جست‌وجو کنند.
این ویژگی به خصوص برای کسانی مفید است که سربرگ‌های زیادی را به صورت همزمان روی مرورگر خود باز کرده‌اند و با آنها مشغول وبگردی هستند.
 
همچنین قابلیت دیگری به نام "منوی افزونه‌ها" برای مایکروسافت اج عرضه خواهد شد، و آیکون در نظر گرفته شده برای آن شبیه یک قطعه پازل است.
شما از طریق این منو می‌توانید تمامی افزونه‌های نصب شده روی اج را جست‌وجو کرده و در صورت نیاز برای دسترسی صریع آنها را روی نوار ابزار پین کنید.
 


کد مطلب: 64183

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64183/قابلیت-پشتیبانی-ویجت-ها-مایکروسافت-اج-افزوده

ايتنا
  https://www.itna.ir