۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

آموزش : چگونه از قابلیت تقسیم صفحه نمایش ویندوز 10 استفاده کنیم؟

ایتنا- یکی از قابلیت‌های پر کاربرد ویندوز 10 امکان تقسیم صفحه نمایش به دو یا چهار بخش است که چگونگی انجام آن به تفسیل در ادامه توضیح داده شده است.
آموزش : چگونه از قابلیت تقسیم صفحه نمایش ویندوز 10 استفاده کنیم؟
یکی از قابلیت‌های پر کاربرد ویندوز 10 امکان تقسیم صفحه نمایش به دو یا چهار بخش است که چگونگی انجام آن به تفسیل در ادامه توضیح داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، مایکروسافت با ارائه ویندوز 7 قابلیت جدیدی به نام window-snapping را به کاربران معرفی کرد. این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده بود که در صورتی که کاربر پنجره مورد نظر خود را به گوشه صفحه نمایش می‌کشید، پنجره به صورت خودکار دقیقا نیمی از صفحه نمایش را اشغال می‌کرد. هم اکنون مایکروسافت این قابلیت را بهبود بخشیده و ویژگی هایی نظیر تقسیم چهارگانه را نیز به آن افزوده است.
 
تقسیم صفحه نمایش به دو بخش
ابتدایی ترین روش برای استفاده از قابلیت تقسیم صفحه نمایش در ویندوز 10 این است که یک پنجره باز را به سمت چپ یا راست صفحه نمایش بکشیم. این کار موجب می‌شود که پنجره یاد شده به صورت خودکار نیمی از صفحه نمایش را اشغال کند.
 
در این صورت پنجره‌های باز دیگر روی دسکتاپ شما به صورت مربع‌های کوچک در نیمه دیگر صفحه نمایش نشان داده می‌شود. به این ترتیب تنها کافی است از این بخش روی پنجره مورد نظر خود کلیک کنید تا به صورت خودکار نیمه دیگر صفحه نمایش را در اختیار بگیرد.
 
علاوه بر این شما می‌توانید با کشیدن خط مرز میان این دو بخش به راست یا چپ،‌اندازه هر کدام از پنجره‌ها را به دلخواه کوچک یا بزرگ کنید.
 
همچنین شما می‌توانید صفحه نمایش خود را به چهار بخش تقسیم کنید. البته باید به یاد داشته باشید که این قابلیت بهترین عملکرد خود را روی صفحه نمایش‌های با رزولوشن 2560 x 1440 نشان خواهند داد. اگر رزولوشن صفحه نمایش از این مقدار پایین تر باشد، در خواندن اطلاعات جزئی هر کدام از بخش‌ها با مشکل مواجه می‌شوید.
 
برای این که پنجره‌ای تنها یک چهارم از صفحه نمایش را اشغال کند می‌بایست آن را به یکی از گوشه هاس صفحه نمایش بکشید. دوباره در اینجا سایر پنجره‌ها در فهرستی برایتان نمایش داده می‌شوند و که با کلیک کردن روی هر کدام به دیگر گوشه‌های خالی تصویر می‌روند.
 

میان‌برهای کیبورد برای تقسیم صفحه نمایش:
  1. - تنظیم پنجره برای اشغال نیمه چپ یا راست: دکمه ویندوز + پیکان سمت راست یا چپ

    - تنظیم پنجره برای اشغال یک چهارم صفحه نمایش: دکمه ویندوز + پیکان سمت راست یا چپ و سپس پیکان بالا یا پایین

    - نمایش پنجره در تمام صفحه نمایش: دکمه ویندوز + دکمه اپ تا زمان اشغال تمام صفحه نمایش

    - گسترش یک چهارم پنجره به یک دوم پنجره: دکمه ویندوز + پیکان سمت راست یا چپ
 
علاوه بر این اگر از دو صفحع نمایش به صورت همزمان استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که کشیدن یک پنجره به گوشه صفحه نمایش موجب می‌شود که آن پنجره به صفحه نمایش دیگر انتقال پیدا کند. با این حال در صورت وجود صفحه نمایش می‌خواهید صفحه نمایش اول را به رو بخش تقسیم کنید می‌بایست پنجره مورد نظر را به آرامی به کوشه صفحه نمایش اول ببرید و زمانی که خط تقسیم را مشاهده کردید، دکمه موس را رها کنید. همچنین می‌توانید از دکمه‌های میانبر کیبورد استفاده کنید.
 
کد مطلب: 64171
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام