کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موتور جست‌وجوی جدیدی که درآمد اضافی خود را خرج کاشت درخت می‌کند

سايت خبری ايتنا , 3 اسفند 1399 ساعت 7:00

ایتنا- کمپانی Ecosia به تازگی مرورگر ویژه‌ای تاسیس کرده است که زیر ساخت‌های آن کاملا طبیعت دوستانه است و در آمد مازاد حاصل از آن صرف کاشت درخت می‌شود.


کمپانی Ecosia به تازگی مرورگر ویژه‌ای تاسیس کرده است که زیر ساخت‌های آن کاملا طبیعت دوستانه است و در آمد مازاد حاصل از آن صرف کاشت درخت می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، کمپانی Ecosia با یک هدف والا ایجاد شده است و آن هم سرازیر کردن مازاد سود حاصل از خدمات خود به سوی طبیعت است. این سازمان غیر انتفاعی در آمد مازادی که پس از پرداخت حقوق پرسنل، مالیات و هزینه‌های بازاریابی برایش باقی می‌ماند را خرج کاشت درخت می‌کند.
 
این کمپانی بر پایه اصول دوست دار سبیعت بودن ایجاد شده و زیر ساخت‌های آن توسط مزارع خورشیدی بزرگ تامین نیرو می‌شوند. یکی از اقدامات اصلی این کمپانی ساخت مرورگری است که تبلیغات در آن نسبت به سایر رقبا نظیر گوگل بسیار ارزان تر تمام می‌شود.
 

 
 
با این حال برخی ممکن است در ابتدا نسبت به Ecosia موضع گیری منفی داشته باشند و آن را بیشتر پروژه‌ای اخلاقی بدانند که سود دهی چندانی ندارد اما ارزش تخمین زده شده این شرکت نشان دهنده نکته دیگری است. همچنین از آنجا که رقابت کمتری برای تبلیغ دهی در این مرورگر وجود دارد، هزینه آن دو الی سه برابر ارزان تر از تبلیغات گوگل خواهد بود و گاهی متضمن سود بیشتر است.
 
با این حال سهم Ecosia در بازار جهانی موتورهای جستجو بسیار‌اندک است. داده‌های فعلی مرکز Statcounter نشان می‌دهد که سهم این شرکت سازگار با محیط زیست از میزان جستجوی آنلاین در سراسر جهان کمتر از 1 درصد است و این در حالی است که سهم گوگل در این بین به 91.39 درصد رسیده است.
 
تمامی این آمار و ارقام نشان دهنده این است که Ecosia  به منظور رسیدن به اهداف والای خود باید بیش از هر چیز روی رشد سریع خود سرمایه گذاری کند. با این حال نکته‌ای که کار را برای این شرکت سخت می‌کند پایداری به ارزش‌های ضد سرمایه داری است و مسئولان این کمپانی هم به آن واقف هستند. در این میان جلب حمایت مردمی می‌تواند اصلی ترین سرمایه هموار کننده مسیر باشد.
 


کد مطلب: 64167

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64167/موتور-جست-وجوی-جدیدی-درآمد-اضافی-خود-خرج-کاشت-درخت-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir