کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زلزله ژاپن باعث توقف تولید کارخانه تراشه‌سازی شد

26 بهمن 1399 ساعت 16:39

ایتنا - تاثیر توقف اخیر تولید کارخانه رنساس روی کمبود فعلی تراشه مشخص نیست. کارخانه رنساس در کوماموتو چند روز پس از زلزله سال ۲۰۱۶ فعالیتش را ازسرگرفت و تاخیر به وجود آمده در تولید را جبران کرد.



شرکت رنساس الکترونیکس ژاپن در پی وقوع زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ درجه ریشتر در اواخر روز شنبه، فعالیت کارخانه ایباراکی را برای بررسی اتاقهای پاک تاسیسات متوقف کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، برق و همه تجهیزات این کارخانه تراشه سازی برقرار است اما شرکت رنساس در یک اقدام احتیاطی تصمیم گرفت تولید روز یکشنبه را لغو کرده و به بررسی اتاقهای پاک بپردازد. هنوز معلوم نیست فعالیت این کارخانه چه زمانی از سرگرفته می شود.

کارخانه ایباراکی پس از زلزله سال ۲۰۱۱ که به ساختمان این کارخانه آسیب زد، به مدت سه ماه تعطیل شد. سخنگوی شرکت رنساس اعلام کرد ساختمان خوب به نظر می رسد اما درباره این که کارمندان چه زمانی فعالیتشان را ازسرمی گیرند توضیح نداد.

در بحبوحه تقاضای بالا برای محصولات الکترونیکی مصرفی، کمبود جدی تراشه در سطح جهانی وجود دارد و بعضی از خطوط تولید خودرو در نتیجه کمبود تراشه به تعطیلی کشیده شده‌اند. محدودیتهای زنجیره تامین که ناشی از اختلالات به وجود آمده در دوران همه گیری ویروس کروناست، این مشکل را پیچیده کرده و تراشه سازان را واداشته است میلیاردها دلار برای افزایش ظرفیت تولید و رفع کمبود عرضه سرمایه گذاران کنند اما خریداران انتظار دارند این کمبود وخیم‌تر شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تاثیر توقف اخیر تولید کارخانه رنساس روی کمبود فعلی تراشه مشخص نیست. کارخانه رنساس در کوماموتو چند روز پس از زلزله سال ۲۰۱۶ فعالیتش را ازسرگرفت و تاخیر به وجود آمده در تولید را جبران کرد.


کد مطلب: 64143

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64143/زلزله-ژاپن-باعث-توقف-تولید-کارخانه-تراشه-سازی

ايتنا
  https://www.itna.ir