کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک دسترسی نظامیان کودتاچی میانمار را محدود کرد

www.engadget.com/ , 25 بهمن 1399 ساعت 20:33

ایتنا- فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که امکان نشر محتوا توسط حساب‌های کاربری ارتش میانمار را تا حد ممکن محدود خواهد کرد.


فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که امکان نشر محتوا توسط حساب‌های کاربری ارتش میانمار را تا حد ممکن محدود خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، فیس‌بوک به تازگی مواضع خود نسبت به وضعیت سیاسی میانمار را با محدود کردن توزیع تمامی محتواهای پست شده از سوی ارتش این کشور اعلام کرده است.
این شبکه اجتماعی به تازگی اعلام کرده است که ارتش تتماداو (نام رسمی نیروهای مسلح میانمار) از این پلتفرم برای اشاعه اطلاعات نادرست استفاده می‌کند.
 
به این ترتیب سیاست این کمپانی درباره مجرمان اشاعه دهنده اطلاعات کذب در مواجهه با ارتش میانمار نیز یکسان است.
این سیاست‌ها تیم اطلاعاتی تتماداو، حساب کاربری فیس‌بوک ژنرال زاو مون تون به عنوان سخنگوی تاتمداو و سایر حساب‌های کاربری ارتش میانمار را هدف قرار داده است.
 

 
 
علاوه بر این، فیس‌بوک توانایی سازمان‌های دولتی میانمار در استفاده از اختیارات سیاسی خود به منظور درخواست از این شبکه اجتماعی برای حذف محتوا را لغو کرده است.
این شبکه اجتماعی همچنین به صورت فعالانه به حذف نفرت پراکنی و کاهش اشاعه محتوایی که از ارتش پشتیبانی می‌کند، روی آورده است. این وب‌سایت همچنین اطلاعات غلط درباره تقلب گسترده یا دخالت خارجی در انتخابات نوامبر میانمار و همچنین محتوایی که مردم را به آوردن اسلحه به هر نقطه از کشور دعوت می‌کند را حذف می‌کند.
 
جالب است بدانید که ارتش میانمار به رهبری مین آنگ هلاینگ در ابتدای ماه فوریه "آنگ سان سو چی"، رهبر انتخاب شده این کشور ، را بازداشت کرد. حزب "سو چی" در انتخابات نوامبر گذشته با اختلاف قابل توجهی پیروز شد، اما رقیب این حزب از حمایت ارتش برخوردار است و ادعای تقلب در انتخابات را دارد.
اکنون معترضان در سراسر این کشور خواستار آزادی سوچی هستند.
 
ارتش میانمار و مخالفان آن از فیس‌بوک برای رساندن صدای خود به مردم این کشور استفاده می‌کند. با این حال اپراتور‌های محلی میانمار به دستور ارتش این کشور این شبکه اجتماعی را به اتهام مشارکت در ناپایداری در این کشور مسدود کرده اند.
 


کد مطلب: 64129

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64129/فیس-بوک-دسترسی-نظامیان-کودتاچی-میانمار-محدود

ايتنا
  https://www.itna.ir