۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۵

امکان نهان سازی سربرگ‌های ناشناس کروم در تاپ ID یا فیس ID

ایتنا- گوگل به تازگی قابلیت ویژه‌ای را برای نسخه بتای مرورگر کروم عرضه کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند سربرگ هایی که به صورت ناشناس باز کرده‌اند را تنها در صورت تایید هویت با تاچ ID یا فیس ID مشاهده کنند.
امکان نهان سازی سربرگ‌های ناشناس کروم در تاپ ID یا فیس ID
گوگل به تازگی قابلیت ویژه‌ای را برای نسخه بتای مرورگر کروم عرضه کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند سربرگ‌هایی که به صورت ناشناس باز کرده‌اند را تنها در صورت تایید هویت با تاچ ID یا فیس ID مشاهده کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گوگل در تلاش است تا امکان وب گردی خصوصی را برای کاربران نسخه iOS مرورگر کروم امن‌تر کند و به همین منظور قابلیتی را عرضه کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند سربرگ هایی که با حالت ناشناس باز کرده‌اند را درون فیس ID تا تاچ ID قفل کنند.
 
در به روز رسانی جدید مرورگر کروم اشاره شده است که نسخه بتای این نرم افزار برای آیفون و آیپد سر برگ‌هایی که در حالت ناشناس باز شده‌اند را در بخش تعویض کننده سربرگ‌ها تار می‌کند. به این ترتیب تنها زمانی که کاربر هویت خود را با اثر انگشت یا نمایش صورت به فیس ID تایید کند می‌تواند به این سربرگ‌های نهان دسترسی داشته باشد.
 
  

این به روز رسانی هر چند جزئی است اما برای آن دسته از کاربرانی که سربرگ‌های زیادی را به صورت همزمان در حالت ناشناس باز می‌کنند، بسیار مفید است. به این ترتیب این کاربران می‌توانند با فعال سازی این قابلیت جدید با خیالی آسوده به جست‌وجو در اینترنت بپردازند.
 
البته گزارش‌های به دست آمده از 9to5Google نشان از آن دارد که این قابلیت در حال حاضر برای تمامی کاربران نسخه بتا فعال نیست. گوگل نسخه‌های جدید بسیاری از برنامه‌های iOS خود را در پی فشار برچسب‌های حریم خصوصی اپل در حالت تعلیق نگه داشته است. بنابراین هنوز مشخص نیست که این به روز رسانی چه زمان به صورت رسمی عرضه خواهد شد اما احتمال عرضه آن در ماه آینده زیاد است.
 
در صورت عرضه رسمی این قابلیت می‌توانید با رفتن به بخش Settings و انتخاب Privacy به گزینه ای به نام Lock Incognito tabs when you close Chrome دسترسی داشته باشید. در صورت فعال سازی این گزینه می‌توانید از امکان پنهان سازی سربرگ‌های فعال شده در حالت ناشناس استفاده کنید.
 
کد مطلب: 64128
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام