۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۷

پرداخت مالیات برای فیس‌بوک و گوگل اجباری شد

ایتنا - یکی از ایالت‌های آمریکا مالیاتی بر تبلیغات اینترنتی شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و فیس‌بوک وضع کرده است.
پرداخت مالیات برای فیس‌بوک و گوگل اجباری شد


روز گذشته مریلند به نخستین ایالت در آمریکا تبدیل شد که مالیات بر تبلیغات دیجیتال را برای شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک وضع کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، این درحالی است که مجلس سنای این ایالت که توسط دموکرات‌ها کنترل می‌شود، روز گذشته حق وتوی لاری هوگان (فرماندار جمهوری خواه ایالت) درباره تصویب مالیات را رد کرد.

تصویب این لایحه احتمالاً به ایجاد موجی از قوانین مشابه در سراسر آمریکا منجر خواهد شد. این در حالی است که برخی از شرکت‌های فناوری از طریق تبلیغات به سود فراوانی دست یافته‌اند و از سوی دیگر قانونگذاران به طور روزافزون سلطه اقتصادی شرکت‌های بزرگ فناوری را هدف گرفته‌اند.

البته مشروعیت چنین مالیاتی و تأثیر آن بر کسب و کارهای دیجیتال احتمالاً به یک کارزار دادگاهی تبدیل خواهد شد. قوانین جدید تبلیغات دیجیتال احتمالاً در سال اول به درآمدی ۲۵۰ میلیون دلاری منجر می‌شود. پیش بینی می‌شود این درآمد مالیاتی برای مصارف آموزشی به کار گرفته شود.

یکی از حامیان اصلی این لایحه بیل فرگوسن، رئیس سنای ایالت مریلند است. او در یک پست فیس بوکی اعلام کرد لایحه مذکور شرکت‌هایی را هدف گرفته که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تبلیغات دیجیتال می‌فروشند. این درحالی است که مبلغ فروش تبلیغات دیجیتال گوگل و فیس بوک بسیار فراتر از این رقم است. سال گذشته تبلیغات دیجیتال درآمدی ۱۴۷ میلیارد دلاری برای گوگل و ۸۴ میلیارد دلاری برای فیس بوک به ارمغان آورد.

البته فرماندار ایالت مریلند مخالف تصویب قانون مذکور است. او معتقد است تصویب قانون مذکور به افزایش مالیات و هزینه‌ها برای ساکنان این ایالت آن‌هم در بحبوحه شیوع کووید ۱۹ منجر می‌شود. تشکل‌های فناوری و اقتصادی مختلفی نیز مخالف قانون مذکور هستند.
کد مطلب: 64123
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام