۰
plusresetminus
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۶

فروش اجباری تیک‌تاک به بایگانی پیوست

ایتنا - با اقدام دولت بایدن برای بازبینی ریسک‌های امنیت ملی مرتبط با فعالیت شرکت‌های فناوری چینی که تحت دولت ترامپ مطرح شده بودند، فروش اجباری سرویس ویدیویی تیک تاک به شرکت‌های والمارت و اوراکل به مدت نامعلومی مسکوت شد.
فروش اجباری تیک‌تاک به بایگانی پیوست

با اقدام دولت بایدن برای بازبینی ریسک‌های امنیت ملی مرتبط با فعالیت شرکت‌های فناوری چینی که تحت دولت ترامپ مطرح شده بودند، فروش اجباری سرویس ویدیویی تیک تاک به شرکت‌های والمارت و اوراکل به مدت نامعلومی مسکوت شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا سال میلادی گذشته با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی و احتمال افتادن دیتای شهروندان آمریکایی به دست مقامات چینی، دستور داده بود اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، به یک شرکت آمریکایی فروخته شود. اما چالش‌های حقوقی متعدد مانع از نهایی شدن توافق فروش شد. بر اساس آخرین حکم دادگاه که هفتم دسامبر صادر شد، دستور اجرایی ترامپ احتمالا فراتر از اختیارات قانونی وی بوده است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه از مذاکرات نوشت: مذاکرات میان بایت دنس و مقامات امنیتی آمریکا در کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا ادامه دارد. راهکارها شامل استفاده از یک طرف ثالث مورد اعتماد برای مدیریت دیتای تیک تاک است که دیگر مستلزم فروش دارایی‌های این شرکت نخواهد بود. اما از تصمیم قریب الوقوع درباره چگونگی حل این موضوع خبری نیست زیرا دولت بایدن ارزیابیهای خود از ریسکهای مربوط به شرکت‌های فناوری چینی و جمع آوری دیتا توسط آنها را انجام خواهد داد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، هر گونه توافق متفاوت از توافقی بود که سال گذشته درباره آن مذاکره شده بود زیرا تیک تاک دیگر با تهدید قریب‌الوقوع تعطیلی روبرو نیست.

اوراکل، والمارت و سایر شرکت‌ها همچنان ممکن است بخشی از یک توافق احتمالی باشند اما به این بستگی خواهد داشت که آیا دولت بایدن اقدامات خصمانه ای که در زمان ترامپ علیه تیک تاک به جریان افتاد را پیگیری خواهد کرد یا خیر.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هفته آینده که دولت آمریکا پاسخ رسمی به چالش دادگاه تیک تاک علیه فرمان اجرایی ترامپ را خواهد داد، وضعیت این شرکت ممکن است تا حدودی مشخص شود.
کد مطلب: 64115
برچسب ها: تیک تاک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام