کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسکرین‌شات‌های درزکرده اندروید 12 گویای تغییرات بزرگی در رابط کاربری آن است

سايت خبری ايتنا , 2 اسفند 1399 ساعت 14:15

ایتنا - نسخه جدید اندروید احتمالا تغییرات قابل رویت‌تری را در پی خواهد داشت، از جمله برخی تغییرات که ممکن است باعث شوند کاربران از اینکه چگونه حریم خصوصیشان ممکن است در معرض خطر باشد آگاه‌تر شوند.


هر ورژن جدید از اندروید با خود قابلیتهای جدیدی را به همراه می‌آورد ولی همه آنها چیزهایی نیستند که کاربر به راحتی متوجهشان شود. گاهی این آپگریدها تقریبا جزئی و تدریجی به نظر می‌رسند، و تمرکز بیشتر بر تقویت لایه‌های اساسی است. چنین چیزی ممکن است برای اندروید 11 صدق کند، ولی بر اساس اخبار درز کرده اولیه برای اندروید 12، این نسخه جدید اندروید احتمالا تغییرات قابل رویت‌تری را در پی خواهد داشت، از جمله برخی تغییرات که ممکن است باعث شوند کاربران از اینکه چگونه حریم خصوصیشان ممکن است در معرض خطر باشد آگاهتر شوند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، حریم خصوصی اخیرا به مبحثی بزرگ تبدیل شده است ولی تقلا برای حفاظت از آن سال‌ها در جریان بوده است. حتی گوگل، که غالبا متهم به قربانی کردن حریم خصوصی کاربرانش است، به آرامی ولی با اطمینان در حال پالایش چارچوب حریم خصوصی اندروید بوده است. اگرچه ممکن است برای خط مشی محرمانه اپل‌مانند احتمالی گوگل هنوز زود باشد، ولی اندروید 12 ظاهرا قرار است بهبودهای کوچک ولی مهمی در نحوه مدیریت این موضوع ایجاد کند.
 


بر مبنای این اسکرین‌شات‌های اولیه، بخش وضعیت (status area) اندروید 12 وقتی که قابلیتهایی که اهمیت حیاتی برای حریم خصوصی دارند، مانند دوربین، میکروفون، یا مکان، در حال استفاده باشند آیکونهایی را نشان خواهد داد. با لمس آن نشانگر به کاربر نشان داده خواهد شد که چه اپی از این قابلیتها استفاده می‌کند. علاوه بر این، صفحه تنظیمات حریم خصوصی اندروید 12 برای کاربران امکان غیرفعال کردن آن اجزاء سخت‌افزاری را به راحتی و در تنها یک جا فراهم خواهد آورد.
 
اندروید 12 همچنین تغییرات مهمی را برای رابط کاربری به ارمغان خواهد آورد، از نوع ظاهری که پانل نوتیفیکیشن به خود می‌گیرد تا تعداد تاگلهای سریعی که با یک نگاه در دسترس قرار می‌گیرند. ابزارکها (ویجتهای) جدید هم در آن دیده می‌شوند.
 
 


کد مطلب: 64102

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64102/اسکرین-شات-های-درزکرده-اندروید-12-گویای-تغییرات-بزرگی-رابط-کاربری

ايتنا
  https://www.itna.ir