۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۷

تسلا به زودی از بیت‌کوین برای انجام پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کند

ایتنا- ایلان ماسک با خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین تاکید کرد که کمپانی خودروسازی تسلا در آینده‌ای نزدیک از این رمزارز برای انجام فرایند خرید از این کمپانی پشتیبانی می‌کند.
تسلا به زودی از بیت‌کوین برای انجام پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کند
ایلان ماسک با خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین تاکید کرد که کمپانی خودروسازی تسلا در آینده‌ای نزدیک از این رمزارز برای انجام فرایند خرید از این کمپانی پشتیبانی می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، به نظر می‌رسد که علاقه ایلان ماسک به بازار رمزارز‌ها بیش از حرف ساده است. گزارش‌های به دست آمده از CNBC حاکی از آن است که تسلا برای کمک به متنوع سازی و به حداکثر رساندن بازده بیت کوین 1.5 میلیارد دلار از این ارز دیجیتال را خریداری کرده است.
 
علاوه بر این تسلا در آینده‌ای نزدیک این ارز را به عنوان پول رسمی برای انجام خرید‌ها از این شرکت قبول می‌کند. این کمپانی اولین خودروساز بزرگ جهان است که بیت کوین را به عنوان پول در معاملات قبول می‌کند. با این حال این کمپانی هنوز اعلام نکرده است که آیا این سیاست برای تمامی محصولات این شرکت صدق می‌کند یا خیر.
 
 
 
البته تسلا به سرمایه گذران هشدار داده است که ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین به دلیل تغییر سریع قیمت، آسیب پذیری تئوریکی نسبت به تغییرات قانون گذاری، حملات مخرب و منسوخ شدن فناوری که در فرمت‌های فیزیکی پول وجود ندارد، بسیار بی ثبات است. ماسک بر تاثیر ویژه‌ای که روی ارزش بیت کوین دارد آگاه است و در این رابطه اظهار کرده است که اگر مواظب نباشد می‌تواند بازار را تکان بدهد.
 
در هر صورت حرکت تسلا توانست بازار بیت کوین را به شدت صعودی کند و به این ترتیب قیمت هر بیت کوین در زمان نوشتن این خبر به 44 هزار دلار رسیده است.
 
پذیرفتن بیت کوین در معاملات تسلا یک مزیت بزرگ برای این کمپانی محسوب می‌شود زیرا می‌تواند میلیونرهای جدید ناشی از افزایش قیمت ارز دیجیتال را به خرید یک خودروی مدل اس تشویق کند. با این حال نباید فراموش کرد که سرمایه گذاری در این بازار بسیار پر ریسک است.
 
بسیار محتمل است که با افت قیمت بیت کوین ارزش دارایی‌های فرد یک شبه و یا حتی ظرف چند ساعت کاهش شدیدی پیدا کند. اما در هر صورت این خودروساز به آینده روشن بیت کوین امیدوار است و تعهد به این فرمت جدید پول می‌تواند به مشروعیت بخشیدن بیشتر آن کمک شایانی بکند.
 
کد مطلب: 64096
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام