۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۶

ابهام مجدد در پروژه تولید Apple Car پس از تکذیب همکاری هیوندای و کیا با اپل

ایتنا - شایعات مبنی بر سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلاری اپل در کیا برای ساخت خودروهای برقی باعث رشد 10 درصدی سهام این شرکت شده بود.
ابهام مجدد در پروژه تولید Apple Car پس از تکذیب همکاری هیوندای و کیا با اپل
در هفته‌های اخیر اخبار ضد و نقیض و پرنوسانی درباره خودروی برقی خودران اپل که خیلی‌ها مشتاق دیدن تحقق آن هستند منتشر شده است. ابتدا شایعه شد که هیوندای با اپل در حال مذاکره است اما بعدا این خودروساز خبر آن را تکذیب کرد. و پس از آن نام کیا به میان آمد، که باعث برانگیخته شدن توفانی از گمانه‌زنی‌ها و نظریه‌ها شد. تازه‌ترین خبر این است که این گفتگوها متوقف شده‌اند و اکنون هر دو خودروساز می‌گویند آنها در صحبتها درباره توسعه Apple Car به طور جدی دخیل نیستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل اسلش‌گیر، هیوندای و کیا می‌گویند که آنها با شرکتهای متعددی درباره توسعه EVهای خودران در حال گفتگو هستند. اما به نوشته وبسایت بلومبرگ، آنها می‌گویند که هیچ یک از این مذاکرات به نتیجه نهایی نرسیده است. مهم‌تر اینکه با وجود خبرهایی که برخی از منابع داخلی اپل درز داده‌اند، ولی این شرکت‌های کره‌ای بحث با اپل درباره خودروی اپل را تکذیب می‌کنند.
 
پس از مطرح شدن شایعه همکاری هیوندای با اپل در این پروژه سهام هیوندای در 8 ژانویه حدود 20% رشد کرد. همچنین شایعات دیگری در ماه جاری مبنی بر سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلاری اپل در کیا برای ساخت خودروهای برقی باعث رشد 10 درصدی سهام این شرکت شد.

 

گزارش‌ها پیرامون هجوم احتمالی اپل به بازار خودرو اخیرا پس از سکوتی که از سال 2015 حول چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده بود باری دیگر پررنگ شده‌اند. اپل به دنبال این بوده است که طرحهایش برای EV را در فضایی محرمانه پیش ببرد، چرا که این پروژه پتانسیل زیر و رو کردن این صنعت را دارد – مشابه با آنگونه که آیفون‌هایش بازار تجهیزات الکترونیک مصرفی را متحول کردند.
 
البته اپل همیشه به دنبال شرکای متعددی بوده است ولی تصور بر این بوده که هیوندای و کیا محتملترین شرکای آن خواهند بود. هیوندای به تازگی پلتفرم E-GMP جدید خود را انحصارا برای خودروهای برقی عرضه کرد؛ کارخانه کیا در ایالت جورجیای آمریکا هم یک گزینه خوش‌آتیه برای ساخت خودروی اپل در این کشور به شمار می‌رود. با این گزارش‌های اخیر، هویت تولیدکننده خودروی اپل باری دیگر نامعلوم شده است. 
 
کد مطلب: 64093
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام