کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابزار جدید مایکروسافت برای افزایش تطابق افراد با دورکاری

سايت خبری ايتنا , 28 بهمن 1399 ساعت 11:05

ایتنا- مایکروسافت با ارائه پلتفرمی جدید برای کارمندان دور کار در تلاش است تا با حفظ تعادل میان زندگی و کار آنها، بهره وری محیط‌های کاری را افزایش دهد.


مایکروسافت با ارائه پلتفرمی جدید برای کارمندان دور کار در تلاش است تا با حفظ تعادل میان زندگی و کار آنها، بهره وری محیط‌های کاری را افزایش دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، یکی از معدود مزیت‌های دوران شیوع ویروس کرونا آشنایی شرکت‌ها با امکان دورکاری کارمندان در عین حفظ بهره وری و پایین آمدن هزینه‌ها بود. مایکروسافت با دانش به این نکته در تلاش است تا کارکردن از خانه را با معرفی نرم افزار‌ها و قابلیت‌های جدید برای کارمندان آسان‌تر کند.
 
این کمپانی به تازگی از پلتفرمی به نام ویوا (Viva) رونمایی کرده است که به کارمندانی که از خانه کار می‌کنند کمک می‌کند تا نحو موثر تری با محیط کاری ارتباط برقرار کرده و در این محیط رشد کنند. البته جای تعجب نیست که این پلتفرم جدید در همکاری عمیق با مایکروسافت 365 و تیمز کار می‌کند.
 
کارمندان با استفاده از قابلیت Viva Connections در پلتفرم تازه تاسیس ویوا می‌توانند از طریق نرم افزار تیمز ارتباطات داخلی کار گروه و اجتماع کوچک خود را حفظ کنند. علاوه بر این آنها می‌توانند با استفاده از ویژگی جدیدی به نام Viva Insights تصویری کلی از حال و احوال کمپانی و همکاران خود داشته باشند تا بتوانند با روحیه بهتری به محیط کار بازگردند.
 

 
 
به صورت کلی، تمامی ویژگی‌های معرفی شده در این پلتفرم جدید می‌تواند به حفظ تعادل میان زندگی و کار فرد کمک شایانی بکند. جالب است بدانید که داده‌های بخش  Insights از نرم افزار‌های مایکروسافت و پلتفرم‌های سوم شخصی نظیر اسلک و زوم جمع آوری می‌شود.
 
علاوه بر این دانش نیز در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند. بخش Viva Learning منابع اموزشی سرویس هایی نظیر LinkedIn Learning و Coursera را همراه با دوره‌های ارائه شده توسط کمپانی آن کارمند در اختیار او قرار می‌دهند. همچنین در بخش . Viva Topics سیستم جدیدی به نام “knowledge discovery” یا کشف دانش گنجانده شده است که اطلاعات مرتبط با مکالمه‌ها و اسناد را در حین استفاده از مایکروسافت 365 و تیمز گردآوری می‌کند.
 
البته استقرار این سیستم جدید اندکی زمان بر است و تنها بخش Topics به عنوان افزونه برنامه تجاری مایکروسافت 365 در اختیار کاربران است. بخش‌های Insights و Learning نیز به ترتیب به پیش نمای‌های عمومی و خصوصی محدود هستند. علاوه بر این بخش Connections نیز تا نیمه اول سال 2021 برای پیش نمایش عمومی آماده خواهد شد و نرم افزار موبایل این پلتفرم نیز در اواخر سال جاری معرفی می‌شود.
 


کد مطلب: 64065

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64065/ابزار-جدید-مایکروسافت-افزایش-تطابق-افراد-دورکاری

ايتنا
  https://www.itna.ir