۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
نتایج یک تحقیق:

اگر سابقه حمله قلبی دارید، نوشیدن قهوه را فراموش نکنید

ایتنا - بیماری‌های قلبی همچنان نخستین علت مرگ در نقاط مختلف جهان به شمار می‌رود؛ چنین بیماری‌هایی ممکن است موجب حمله قلبی و سکته شود، که هر دوی آنها به طور بالقوه مرگبار هستند.
اگر سابقه حمله قلبی دارید، نوشیدن قهوه را فراموش نکنید
بر پایه تحقیق جدید منتشر شده توسط بخش سکته «انجمن قلب آمریکا»، اگر شما یکی از نجات‌یافتگان از حمله قلبی هستید، افزودن چای سبز و قهوه به رژیم غذائیتان می‌تواند به حفاظت از شما در برابر مشکلات مضاعف و کاهش خطر مرگ کمک کند. قبلا این دو نوشیدنی با سلامت قلبی افرادی که سابقه بیماری قلبی نداشته‌اند هم مرتبط تشخیص داده شده بودند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، بیماری‌های قلبی همچنان نخستین علت مرگ در نقاط مختلف جهان به شمار می‌رود؛ چنین بیماریهایی ممکن است موجب حمله قلبی و سکته شود، که هر دوی آنها به طور بالقوه مرگبار هستند. تحقیقی که به تازگی توسط انجمن قلب آمریکا منتشر شده بررسی کرده است که آیا نوشیدن قوه و چای سبز می‌تواند مزایایی برای سلامت قلب برای افرادی که متحمل حمله قلبی یا سکته شده‌اند داشته باشد یا نه.
 
این مطالعه دربرگیرنده آنالیز داده‌های مربوط به حدود 46 هزار نفر از 40 تا 79 ساله بود که در «مطالعه همگروهی همکارانه ژاپن برای ارزیابی خطر سرطان» شرکت کردند. این محققان شرکت‌کنندگان را به سه گروه تقسیم کردند، از جمله یکی از افرادی که متحمل حمله قلبی شده بود، گروه دیگری که سابقه سکته داشت، و گروه سوم که سابقه هیچ یک از این مشکلات را نداشتند.
 

یکی از داده‌های مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته این بود که آنها چند فنجان چای سبز و قهوه مصرف کرده‌اند. نتایج به دست آمده رابطه‌ای را بین نوشیدن روزانه قهوه و کاهش حدود 22 درصدی خطر مرگ در میان نجات‌یافتگان از حمله قلبی – حداقل در مقایسه با نجات‌یافتگانی که به طور منظم قهوه نمی‌نوشیدند - یافت.
 
علاوه بر این، این مطالعه دریافت که ریسک مرگ و میر (به هر علتی) در نجات‌یافتگان از سکته که هر روز حداقل هفت فنجان چای سبز می‌نوشیدند در مقایسه با نجات‌یافتگانی که در اغلب موارد چای سبز نمی‌نوشند 62 درصد کمتر است. این محققان خاطرنشان کرده‌اند که از آنجا که این اطلاعات برگرفته از بزرگسالان ژاپنی بوده‌اند مهم است که به نحوه مصرف این نوشیدنیها توسط مردم این کشور توجه داشته باشیم: گهگاه ممکن است شیر و شکر به قهوه اضافه کنند، اما چای سبز را بدون شکر مصرف می‌کنند.
کد مطلب: 64050
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام