۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

قابلیت تغییر ظاهری صفحات وب به کمک مرورگر ویوالدی

ایتنا - ویوالدی با اینکه مانند فایرفاکس و گوگل به حداقل‌گرایی گرایش ندارد و محصول خود را مملو از قابلیت‌ها، و در نتیجه سنگین، کرده است، ولی شاید برخی هم مایل باشند که یک مرورگر وب موبایل داشته باشند که بتوانند رابط کاربری آن را طبق میل خودشان بازطراحی کنند.
قابلیت تغییر ظاهری صفحات وب به کمک مرورگر ویوالدی
مرورگرهای وب بعضا نسخه‌های تقلیل‌یافته‌ای از همتاهای دسکتاپشان لحاظ می‌شوند. دلیل این تقلیل‌یافتگی محدودیتهای خود پلتفرم، محدودیت‌های رابط کاربری، یا محدودیت منابع سخت‌افزاری است. با این حال، Vivaldi بر این محدودیتها فائق آمده و در تلاش است تا قابلیتهای کاربری قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار دهد که نیازی به نصب افزونه نداشته باشند. تازه‌ترین ترفند آن در محیط اندروید فراهمسازی قابلیت تغییر نمای ظاهری صفحات وب است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، مرورگرهای وب در محیط‌های دسکتاپ و موبایل راه‌هایی را برای پیکربندی نحوه نمایش یک صفحه وب در اختیار قرار می‌دهند، ولی این قابلیت‌ها معمولا به فونت‌ها، رنگ‌های مشخص، و گزینه‌های دسترسی‌پذیری محدود می‌شوند. با این حال، این تغییرات ممکن است برای خیلی‌ها کافی نباشد و از اینرو ویوالدی چند قابلیت مضاعف را در بخش «اقدام‌های صفحه (Page Actions)» خود قرار داده است.
 
کاربران ویوالدی در قابلیت‌هایی که این مرورگر، علاوه بر نسخه دسکتاپش، برای اندروید فراهم آورده است اکنون می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند نمای قهوه‌ای متمایل به قرمز (sepia) برای عکس‌ها یا حتی چرخاندن آنها بهره‌مند شوند. ویوالدی می‌گوید که این گزینه‌های تغییردهنده صفحه می‌توانند دسترسی‌پذیری و خوانائی را افزایش دهند ولی در عین حال انکار نمی‌کند که برخی از کاربران چنین کاری را صرفا برای سرگرمی انجام خواهند داد.
 

پیج اکشن‌ها از ورژن 3.6 این مرورگر به نسخه اندرویدی آن اضافه می‌شوند ولی این تنها چیز جدیدی که ویوالدی در اختیار قرار می‌دهد نیست. این مرورگر اکنون به یک اسکنر QR code تعبیه‌شده مجهز شده است تا نیازی به خروج از مرورگر برای اسکن کردن یک کد نیاز نداشته باشید. و با اینکه همه مرورگها، از جمله خود ویوالدی، دانلود منجرهای خاص خودشان را دارند، ولی این مرورگر اکنون این امکان را برای کاربر فراهم آورده تا دانلود منجر دیگری را انتخاب کند، حتی اگر دانلود منجر مورد نظر در واقع یک مرورگر وب دیگر باشد.
 
ویوالدی با اینکه مانند فایرفاکس و گوگل به حداقلگرایی گرایش ندارد و محصول خود را مملو از قابلیت‌ها، و در نتیجه سنگین، کرده است، ولی شاید برخی هم مایل باشند که یک مرورگر وب موبایل داشته باشند که بتوانند رابط کاربری آن را طبق میل خودشان بازطراحی کنند.
 
کد مطلب: 64049
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام