کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناسا 93.3 میلیون دلار برای تکنولوژی ماموریت ماه به Firefly Aerospace می‌دهد

سايت خبری ايتنا , 20 بهمن 1399 ساعت 17:45

ایتنا - ناسا می‌خواهد که ویژگی‌ها، مشخصه‌های زمین‌شناختی، و نوع تعامل باد خورشیدی و میدان مغناطیسی زمین با سنگ‌پوشه ماه را بداند.


اگرچه دقیقا روشن نیست که آیا ناسا با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا به جدول زمانیش تا سال 2024 برای برگرداندن انسان‌ها به ماه پایبند خواهد ماند یا نه، ولی به هر حال این آژانس همچنان روی تکنولوژی‌های مورد نیاز برای ماموریت ماه کار می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، ناسا اعلام کرده است که به Firefly Aerospace تقریبا 93.3 میلیون دلار برای اجرائی کردن 10 تحقیق علمی و تست تکنولوژی‌های مورد نیاز برای ماه تا سال 2023 اعطا کرده است. این ماموریت این تکنولوژی را به «دریای بحران‌ها» (یکی از دریاوارهای کره ماه) در سمتی که رو به زمین است انتقال خواهد داد.  
 
تحقیقات و دموهای تکنولوژی ارسال شده ارسال شده به ماه توسط فایرفلای آئرواسپیس به بررسی شرایط و منابع مختلف سطح ماه خواهد پرداخت. ناسا می‌گوید که این تحقیقات به آماده شدن برای ماموریت‌های انسانی به سطح ماه کمک خواهد کرد. اعطای این بودجه به عنوان بخشی از ابتکار «خدمات ظرفیت ترابری تجاری» انجام خواهد شد، که برنامه‌ای است که در آن ناسا از خدمات و شرکای تجاری برای قرار دادن سریع ظرفیت‌های ترابری علمی و تکنولوژی بر روی ماه استفاده خواهد کرد.

 


فایرفلای آئرواسپیس مسئولیت خدمات تحویل انتها به انتها را خواهد داشت، از جمله یکپارچه‌سازی ظرفیت بار، پرتاب از زمین، فرود بر روی ماه، و عملیات‌های ماموریتی خواهد بود. ناسا خاطرنشان کرده است این ششمین بودجه‌ای است که برای تحویل بر روی سطح ماه تحت ابتکار فوق‌الذکر اعطا کرده است.
 
دریاوار مورد نظر حدود 500 کیلومتر عرض دارد، و ابزارهای آن اطلاعاتی را جمع‌آوری خواهند کرد که بینش‌هایی را درباره سنگ‌پوشه بر روی سطح ماه فراهم می‌آورند.
 
ناسا می‌خواهد که ویژگی‌ها، مشخصه‌های زمین‌شناختی، و نوع تعامل باد خورشیدی و میدان مغناطیسی زمین با سنگ‌پوشه ماه را بداند. انتظار می‌رود که کل ظرفیت ترابری به حدود 100 کیلوگرم برسد و دربرگیرنده ده آزمایش و ظرفیت ترابری مختلف باشد.


کد مطلب: 64048

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64048/ناسا-93-3-میلیون-دلار-تکنولوژی-ماموریت-ماه-firefly-aerospace-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir