۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵

طرح مفهومی نمایشگر آبشاری چهارانحنایی شیائومی: باز هم کاهش حاشیه‌های نمایشگر

ایتنا - هیچ دکمه یا پورتی روی لبه‌های آن هم وجود ندارد، از این‌رو همه چیز عملا روی صفحه و یا به صورت بی‌سیم است.
طرح مفهومی نمایشگر آبشاری چهارانحنایی شیائومی: باز هم کاهش حاشیه‌های نمایشگر
نبرد بر سر حذف حاشیه‌ها ادامه دارد و به این زودیها هم قصد تمام شدن ندارد، و آخرین تحولات مربوطه به حذف سوراخ مربوط به دوربین سلفی به وسیله دوربین زیرنمایشگر یا همان UDC بوده است. در جدیدترین تحول، شیائومی نمایشگری را عرضه کرده که از هر چهار لبه گوشی انحنا یافته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سامسونگ را می‌توان ابداع‌کننده اصطلاحات لبه «Edge» و بینهایت «Infinity» برای لبه‌ها انحنادار دانست ولی هواوی ممکن است نخستین شرکتی بوده باشد که اصطلاح آبشاری (Waterfall) را به خاطر انحنای شیدار رو به پایین نمایشگر مطرح کرده است. البته این اصطلاح اکنون مورد استفاده بسیاری از تولیدکنندگان است ولی شیائومی اکنون تعریف جدیدتری از نمایشگر آبشاری ارائه کرده که بیشتر به تعداد انحناهای آن ارتباط پیدا می‌کند.
 
عنوان «اسمارتفون مفهومی نمایشگر آبشاری چهارانحنائه» برای آن به خوبی گویای طرح شیائومی است. بدون در نظر گرفتن گوشه‌ها، این گوشی به داشتن چهار لبه با انحناء 88 درجه در سمت چپ، راست، بالا و پایین می‌بالد. این بدان معناست که جایی برای هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد، سوای آنچه در نزدیکی پشت دستگاه که ناچار به متصل شدن به آن است خواهید دید. هیچ دکمه یا پورتی روی لبه‌های آن هم وجود ندارد، از اینرو همه چیز واقعا روی صفحه و یا به صورت بیسیم است.
 

آنچه این طرح مفهومی واقعا به آن اشاره نمی‌کند این است که آیا جایی برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است یا نه. قطعا جایی برای دوربین پاپ‌آپ در آن لحاظ نشده است چرا که بخشی از نمایشگر در لبه بالایی قرار دارد. از اینرو یا یک سوراخ پانچ‌شده برای آن در نظر گرفته شده (که در این تصاویر دقیقا مشخص نیست) و یا مانند ZTE Axon 20 5G به یک دوربین زیر نمایشگر مجهز شده است.
 
پیش از اینها رندری از طرح مفهومی Apex 2019 ویوو منتشر شده بود که بدنه‌ای تمام شیشه‌ای و یکدست داشت، و از این نظر از این طرح شیائومی هم بهتر به نظر می‌رسد، هرچند که قابلیت اجرائی آن طرح هنوز جای سوال دارد.
 
کد مطلب: 64047
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام