۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۱
در پی درخواست کمک این اپ پیام‌رسان امن،

راهکار دور زدن انسداد سیگنال عرضه شد

ایتنا - حتی در حالت استفاده از پروکسی، خصوصیات اصلی سیگنال همچنان قابل بهره‌برداری خواهند بود. گفتگوها همچنان دارای رمزنگاری انتها به انتها (کاربر به کاربر) هستند، قابلیتی که همیشه مایه مباهات این پلتفرم بوده است. با این وجود، ترافیک برای اپراتور خود پروکسی مبهم خواهد بود.
راهکار دور زدن انسداد سیگنال عرضه شد
سیگنال در حال افزودن راهی جدید برای کسانیست که امکان متصل شدن و استفاده‌شان از این اپ پیام‌رسان خصوصی مسدود شده، راه‌حلی که مشخصا برای کاربرانش در ایران است که با سانسور آن مواجه شده‌اند. اخباری در ماه ژانویه منتشر شد مبنی بر اینکه سیگنال توسط دولت ایران هدف قرار گرفته و در لیست انسداد اینترنتی آن است؛ این اپ در این مقطع زمانی رتبه نخست دانلود را در این کشور به خود اختصاص داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این شرکت در آن زمان در توئیتر خود گفت: «دستگاه سانسور [ایران] اکنون با توقف ثبت‌نام تمام ترافیک Signal را قطع کرده است. مردم ایران شایسته برخورداری از حریم خصوصی هستند. ما تسلیم نشده‌ایم».
 
اکنون مشخص شده که، حداقل فعلا، چگونه سیگنال قصد این کار را دارد. این شرکت اعلام کرد: «ما، به عنوان راهکاری موقتی برای کمک به کاربران ایرانی برای متصل شدن مجدد، امکان پشتیبانی از یک پروکسی TLS  ساده که به راحتی قابل تنظیم (ستاپ) است را افزوده‌ایم، که می‌تواند برای دور زدن انسداد شبکه استفاده شود، و به شکلی امن ترافیک به سرویس سیگنال را مسیریابی خواهد کرد».
 
حتی در حالت استفاده از پروکسی، خصوصیات اصلی سیگنال همچنان قابل بهره‌برداری خواهند بود. گفتگوها همچنان دارای رمزنگاری انتها به انتها (کاربر به کاربر) هستند، قابلیتی که همیشه مایه مباهات این پلتفرم بوده است. با این وجود، ترافیک برای اپراتور خود پروکسی مبهم خواهد بود.

 

این نکته مهم است، چرا که سیگنال بر روی کاربران دیگر برای تنظیم و اجرای این پروکسیها حساب باز کرده است. این شرکت می‌گوید که فرایند آن ساده است، و نیاز به تنها یک سرور با پورتهای 80 و 443 در دسترس و همچنین یک دامنه و زیردامنه که به آدرس IP آن سرور منتهی شود دارد. سیگنال توضیح داده است که «این پروکسی فوق‌العاده سبک است. یک VPS ارزانقیمت و کوچک به آسانی می‌تواند به طور همزمان کار صدها کاربر را راه بیندازد».
 
این روش اتصال به جدیدترین بتای سیگنال برای اندروید افزوده شده است، و در طی چند روز آینده برای ورژن اصلی این اپ عرضه خواهد شد. کاربران قادر خواهند بود آن را با یک تنظیمات سرور پروکسی پیکربندی کنند، یا به طور اتوماتیک با لمس کردن یک لینک signal.tube در یک اپ دیگر قابل انجام است.
 
 
کد مطلب: 64036
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام