کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت شارژر بی‌سیمی که تمام اتاق را پوشش می‌دهد

سايت خبری ايتنا , 14 بهمن 1399 ساعت 10:27

ایتنا- شیائومی در پی ساخت شارژر از راه دور و بی‌سیم جدیدی است که می‌تواند با ارسال امواج، دستگاه کاربر را از فاصله چند متری شارژ کند.


شیائومی در پی ساخت شارژر از راه دور و بی‌سیم جدیدی است که می‌تواند با ارسال امواج، دستگاه کاربر را از فاصله چند متری شارژ کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شارژر‌های بی‌سیم القایی که با استفاده از پدها کار می‌کنند هنوز چندان متداول نشده‌اند. با این حال گزارش‌ها خبر از آن دارند که کمپانی شیائومی در پی ساخت شارژ بی‌سیم جدیدی است که می‌تواند دستگاه را از چند متر دورتر شارژ کند.
 
ابزار شارژ بی‌سیم از راه دور پیش از این نیز دیده شده بود و یک نمونه از این شارژها Energous WattUp نام داشت که در کنفرانس CES سال 2015 میلادی غوغا کرد. با این حال این شارژرها هنوز به بازار نیامده‌اند و شیائومی نیز در رابطه با تاریخ عرضه و دستگاه‌های پشتیبانی کننده از شارژر ویژه خود که Mi Air Charge Technology نام دارد، صحبتی به میان نیاورده است.
 

 
 
با این حال این کمپانی به تازگی دموی جدیدی را از این شارژر ارائه کرده است و در آن از 17 اختراعی که در رابطه با این فناوری به ثبت رسانده است یاد کرده است. جالب است بدانید که افشای این حد از اطلاعات در رابطه با این فناوری تا کنون از هیچ کدام از کمپانی‌های رقیب شیائومی دیده نشده بود.
 
سیستم شارژ Mi Air Charge Technology بر پایه 5 ولت است که از 144 آنتن در ایستگاه پایه برای ارسال امواج با پهنای میلیمتری به سمت همراه هوشمند کاربر استفاده می‌کند. تلفن همراه نیز این امواج را روی آرایه 14 آنتن که در خود جای داده است دریافت خواهد کرد.
 
شیائومی مدعی شده است که این فناوری یک «افسانه علمی» که می‌تواند چند دستگاه را به صورت همزمان شارژ کند، امواج را از میان اشای فیزیکی رد کرده و تمامی دستگاه‌های الکترونیکی نزدیک شما از قبیل ساعت هوشمند و بلنگوهای جدید را شارژ کند نیست.
 


کد مطلب: 63991

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63991/ساخت-شارژر-بی-سیمی-تمام-اتاق-پوشش-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir