کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابزار ویژه فیس‌بوک برای خبرنگاران مستقل

سايت خبری ايتنا , 15 بهمن 1399 ساعت 3:16

ایتنا - فیس‌بوک قصد دارد تا به منظور هم جهت شدن با ترند رو به رشد افزایش خبرنگاران مستقل در جهان ابزار خبری ویژه ای را برای این گروه ایجاد کند.


فیس‌بوک قصد دارد تا به منظور هم جهت شدن با ترند رو به رشد افزایش خبرنگاران مستقل در جهان ابزار خبری ویژه‌ای را برای این گروه ایجاد کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گزارش‌های به دست آمده از نیویورک تایمز حاکی از آن است که فیس‌بوک قصد دارد تا ابزار خبری ویژه‌ای را برای خبر نگاران مستقل تولید کند. این شبکه اجتماعی در تلاش است تا به عنوان بخشی از پروژه روزنامه نگاری فیس‌بوک به نویسندگان و روزنامه نگاران مستقل فضای بیشتری برای فعالیت ارائه کند.
 
البته این پروژه هنوز در مراحل اولیه است اما گزارش‌های به دست آمده از نیویورک تایمز خبر از آن دارند که این ابزار جدید ویژگی مشابه با سرویس‌های خبری را در اختیار دارند. به این ترتیب قابلیت‌هایی برای مدیریت ایمیل‌ها، اشتراک‌های پولی و کمک به افزایش فالوور در فیس‌بوک به این خبرتگاران و نویسندگان ارائه خواهد شد.
 

 
 
صنعت ابزار خبری در طی سال‌های گذشته رشد پایداری را تجربه کرده است اما این صنعت در طی سال گذشته و با بیکار شدن بسیاری از خبرنگاران و نویسندگانی که همچنان به صورت مستقل به کار خود ادامه می‌دانند رشد چشمگیری داشته است. پلتفرم Substack که در سال 2017 ایجاد شد، یکی از اصلی ترین مهره‌های این بازی است.
 
تعداد مشترکان پولی این پلتفرم  در سراسر دنیا به 250 هزار نفر رسید و ده ناشر برتر آن تا سپتامبر 2020 به مبلغ درآمد 7 میلیون دلار در سال رسیدند. به این ترتیب چندان عجیب نیست که کمپانی‌های بزرگی مانند فیس‌بوک بخواهند وارد این عرضه شوند. شبکه اجتماعی دیگری که به تجارت ابزار خبری وارد می‌شود توییتر است اما این کمپانی به جای ساخت ابزار ویژه خود ترجیح داده است تا سرویسی به نام Revue را خریداری کند.
 
گزارش‌های به دست آمده از نیویورک تایمز خبر از آن دارند که مارک زاکربرگ متوجه ترند رو به رشد خبرنگاران مستقل و استفاده روز افزون از ابزار خبری شد. همین امر موجب شد که او بخواهد به این صنعت ورود کند. با این حال هنوز تاریخی برای زمان شروع این پروژه اعلام نشده است اما مدیران این شرکت امیدوارند که بتوانند پروژه یاد شده را تا تابستان به ثمر برسانند.
 


کد مطلب: 63990

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63990/ابزار-ویژه-فیس-بوک-خبرنگاران-مستقل

ايتنا
  https://www.itna.ir