۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۹

افراد معتاد به کار ممکن است در معرض ریسک بالای افسردگی و مشکلات خواب باشند

ایتنا - دلایل اعتیاد یک فرد به کار (که به معنای هفت ساعت یا بیشتر نسبت افراد دیگر تعریف شده است) موارد مختلفی از جمله فشار سوپروایزرها تا اجتناب از مشغله‌های خانه تا پول در آوردن بیشتر را شامل می‌شود.  
افراد معتاد به کار ممکن است در معرض ریسک بالای افسردگی و مشکلات خواب باشند
اگر خود را فردی معتاد به کار می‌دانید بهتر است اطلاع داشته باشید که بر اساس مطالعه جدید دانشگاه HSE سلامت خود را به خطر انداخته‌اید. دلایل اعتیاد یک فرد به کار (که به معنای هفت ساعت یا بیشتر از افراد دیگر تعریف شده است) موارد مختلفی از جمله فشار سوپروایزرها تا اجتناب از مشغله‌های خانه تا پول در آوردن بیشتر را شامل می‌شود.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این مطالعه دربرگیرنده مدل پشتیبانی کنترل تقاضا بود، که کارگران را به چهار طبقه‌بندی مختلف بر مبنای سطح کنترل شغلی و مقتضیات شغلی که دارند تقسیم می‌کند. مشخص شد که از میان این چهار دسته، گروه «فشار شغلی» در معرض ریسک ابتلا به اختلالات مرتبط با استرس است.
 
طبقه‌بندی «فشار شغلی» به مشاغل و حرفه‌هایی ارجاع دارد که مطالبات زیادی از کارگر دارند ولی کنترل چندانی بر شغلشان در اختیارشان قرار نمی‌دهند. این افراد می‌توانند از جمله شامل پرستارانی باشند که در بخش اورژانس بیمارستان‌ها کار می‌کنند. کارگران «فعال» نیز در معرض ریسک بیشتری در مقایسه با افرادی هستند که مشاغل «کم‌فشار» یا «پسیو» فعال هستند.
 

بر پایه یافته‌های این مطالعه، اعتیاد به کار که حاصل مشاغل سنگینی است که ممکن است درجه‌ای از کنترل را بر روی وظایفشان داشته باشند یا نداشته باشند می‌تواند راه را برای بروز مشکلات مختلف در سلامت هموار کند، از جمله مسائل بهداشت روانی مانند اضطراب و افسردگی و همچنین افت کیفیت خواب و مسائل مرتبط با آن.
 
به بیان دقیقتر آماری، افرادی که دچار اعتیاد کاری هستند با ریسک دو برابر افسردگی در مقایسه با افرادی مواجهند که ریسک کمتری برای اعتیاد به کار داشته‌اند. همچنین، این مطالعه دریافت که ریسک اعتیاد به کار در زنان در مقایسه با مردان تقریبا دو برابر است. این یافته‌ها مبتنی بر تحقیقات انجام شده از 187 بزرگسال در فرانسه بود.
 
کد مطلب: 63986
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام