کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد بازار تراشه‌ها در سه ماهه آخر 2020

13 بهمن 1399 ساعت 11:00

ایتنا - فروش جهانی تراشه در سال ۲۰۲۰ با افزایش تقاضا در سه ماه آخر سال که افت شدید در ماه‌های مارس و آوریل را جبران کرد، ۶.۵ درصد رشد کرد.




انجمن صنعت نیمه رسانا (SIA) که گروه نماینده اکثر شرکت‌های تراشه سازی آمریکا و بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی است، اعلام کرد فروش جهانی تراشه در سال ۲۰۲۰ به ۴۳۹ میلیارد دلار رسید. فروش شرکت‌های تراشه سازی آمریکایی حدود ۲۰۸ میلیارد دلار معادل ۴۷ درصد از کل فروش تراشه بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فروش تراشه در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۹۴.۱۵ میلیارد دلار رسید که ۱۹.۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد داشت.

فالان یینوگ، مدیر سیاست اقتصادی و آمار صنعت گروه SIA اظهار کرد: عمده رشد خرید در آمریکا تحت تاثیر تراشه‌های حافظه پیشرفته مورد استفاده در دیتاسنترها بود.

شرکت‌های آمریکایی نظیر آمازون، مایکروسافت و گوگل آلفابت شاهد رشد چشمگیر استفاده از رایانش ابری در طول سال ۲۰۲۰ بودند که شرکت‌ها محیط کارشان را با دورکاری کارمندان از خانه وفق دادند.

در حالی که شرکت‌های آمریکایی در نیمی از فروش تراشه سهم داشتند اما تنها حدود ۱۲ درصد ظرفیت تولید در سال ۲۰۲۰ داشتند که کمتر از ۳۷ درصد در سال ۱۹۹۰ است زیرا محصولات تراشه اکثر شرکت‌های آمریکایی در حال حاضر در کارخانه‌های آسیایی تولید می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، جان نوفر، رییس و مدیرعامل این گروه صنعتی گفت: قانونی که سال گذشته تصویب شد می‌تواند مشوق‌هایی را برای ساخت کارخانه های تراشه در آمریکا فراهم کرده و کمک کند این آمار امسال تغییر کنند. این قوانین می‌تواند منابع مالی برای شرکت‌های آمریکایی نظیر اینتل یا شرکت‌های خارجی نظیر سامسونگ و TSMC تایوان فراهم کند.


کد مطلب: 63981

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63981/رشد-بازار-تراشه-ها-سه-ماهه-آخر-2020

ايتنا
  https://www.itna.ir