کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

Microsoft Edge به خطر افتادن رمزعبورها را اطلاع می‌دهند

13 بهمن 1399 ساعت 0:11

ایتنا - مایکروسافت در حال معرفی ویژگی جدیدی به Edge به نام Password Monitor است. بنابراین شما نیازی به مراجعه به وب سایت دیگری ندارید تا متوجه شوید یکی از رمزهای عبور شما به خطر افتاده است.



Edge این کار را به این منظور انجام می‌دهد که مانع دیدن مدارک شما توسط کسی شود. حتی اگر از رمز عبور و احراز هویت دو عاملی استفاده می کنید، به دلیل هک ها و درزها، احتمالاً برخی از اطلاعات ورود به سیستم شما در گذشته نشان داده شده است.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، مایکروسافت در حال معرفی ویژگی جدیدی به Edge به نام Password Monitor است. بنابراین شما نیازی به مراجعه به وب سایت دیگری ندارید تا متوجه شوید یکی از رمزهای عبور شما به خطر افتاده است.

پس از اینکه این قابلیت فعال شود،‌ مرورگر به‌صورت خودکار امنیت گذرواژه‌های تعریف‌شده را بررسی می‌کند و اگر هر کدام از آن‌ها به شیوه‌های مختلف در خطر قرار بگیرد، با ارسال پیام به کاربر هشدار می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید هرگونه آسیب احتمالی را به حداقل برسانید؛ به‌ویژه اگر از یک رمز عبور برای حساب‌های مختلف استفاده کرده باشید. Chrome ،Firefox و همچنین مدیران گذرواژه مانند 1Password و LastPass از چند سال گذشته عملکرد مشابهی ارائه داده اند.

با این حال، آنچه پیشنهاد مایکروسافت را جذاب می کند این است که از نوع نسبتاً جدیدی به نام رمزگذاری همومورفیک استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ کس در این شرکت یا هیچ طرف دیگری نمی تواند رمزهای ورود شما را پیدا کند. یکی از راه هایی که الگوریتم از داده های شما محافظت می کند این است که به رایانه اجازه می دهید بدون رمزگشایی اطلاعات با آن ارتباط برقرار کند. همچنین با انواع ماشین آلات از جمله دستگاههایی با پردازنده مرکزی نسبتاً قدیمی کار می کند تا هر کسی بتواند از رمز عبور مانیتور استفاده کند.


کد مطلب: 63975

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63975/microsoft-edge-خطر-افتادن-رمزعبورها-اطلاع-می-دهند

ايتنا
  https://www.itna.ir