کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر بهداشت آلمان: برون‌رفت از پاندمی قرن آغاز شده است

11 بهمن 1399 ساعت 11:24

ایتنا - واکسیناسیون عمومی و قرنطینه تاثیر خود را در آلمان نشان داد. وزیر بهداشت آلمان گفت در هفت روز گذشته سیر نزولی ابتلا به کرونا آغاز شده است. تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در آلمان توزیع شده است.



ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز جمعه ۱۰ بهمن (۲۹ ژانویه) گفت واکسن‌ها در روند پائین آمدن شمار بیماران کرونایی کمک کرده است.

به گفته وزیر بهداشت آلمان، تا کنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا میان ۱۶ ایالت آلمان توزیع شده و از این مقدار دو میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن مورد استفاده قرار گرفته است. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ واکسن کرونا در اختیار همه افراد بالای ۸۰ سال گذاشته خواهد شد.

اشپان در ادامه افزود، آژانس دارویی اروپا احتمالا واكسن آسترازنکا را هم تائید خواهد کرد. وزیر بهداشت آلمان گفت که او خشنود است به واکسن آسترازنکا مجوز داده شود اگر چه داده‌ها پیرامون استفاده از این واکسن برای افراد مسن کافی نیست. اشپان اما گفت کنترل این واکسن سهل‌تر است و می‌توان آن را در دمای معمولی یخچال نیز نگهداری کرد.

شامگاه پنجشنبه ۲۹ ژانویه آژانس دارویی اروپا مجوز پخش و استفاده از واکسن آسترازنکا را صادر کرد.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان (STIKO) پیش از این گفته بود که می‌توان از واکسن آسترازنکا برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده کرد؛ اما به نظر کمیسیون یادشده این واکسن تنها برای افراد میان ۱۸ تا ۶۴ ساله مناسب است و اثربخشی آن برای افراد بالای ۶۵ ساله قطعی نیست.

وزیر بهداشت آلمان در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود اعتراف کرد که در آغاز واکسیناسیون سراسری دشواری‌هایی بروز کرده و حتی ممکن است در چند هفته آینده نیز با کمبود واکسن مواجه شد، اما "راه برون رفت از پاندمی قرن آغاز شده است".

او افزود تا کنون از ۸۰۰ هزار نفر ساکنان خانه سالمندان ۵۶۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند و می‌توان این تعداد را به ۶۵۰ هزار نفر رساند.

کلاوس سیچوتک، رئیس "انستیتو پاول ارلیش" برخلاف وزیر بهداشت آلمان  نظر دیگری دارد. او گفت آژانس دارویی اتحادیه اروپا (EMA) بدون درنظر گرفتن محدودیت سنی به واکسن آسترازنکا مجوز خواهد داد زیرا مزایای این واکسن بیشتر از خطرات آن است. 


لوتار ویلر، رئیس انستیتوی روبرت کخ آلمان اما در مورد برداشته‌ شدن سریع محدودیت‌های کرونایی هشدار داد. ویلر گفت که آلمان در مسیر درستی گام برداشته و باید به طور مداوم در این مسیر باقی بماند. او همچنین تاکید کرد که شاخص میزان ابتلا به کرونا فقط در ایالت‌های تورینگن، زاکسن-آنهالت، براندنبورگ و زاکسن کاهش یافته اما در ۱۲ ایالت دیگر این شاخص تقریبا یکسان بوده است. 

از آغاز پاندمی کرونا تا کنون دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۴۳۶ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. مجموع شمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کووید۱۹ یا در ارتباط با ویروس سارس-کوو۲ در آلمان ۵۶ هزار و ۲۳۸ نفر بوده است.

منبع: دویچه وله


کد مطلب: 63954

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63954/وزیر-بهداشت-آلمان-برون-رفت-پاندمی-قرن-آغاز-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir