۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

معرفی سرور اچ پی

قدرت در پردازش داده ها، پشتیبانی از اطلاعات، سهولت در استفاده، کاهش هزینه و زمان و انرژی، بالا رفتن سرعت پروسه های کاری، یکپارچگی و انطباق پذیری با انواع سیستم ها و محیط های کاری و همچنین حذف فرآیندهای تکراری و خطاها، تنها بخشی از مزایای به کارگیری سرور HP ProLiant است.
معرفی سرور اچ پی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



شبکه بندی کامپیوتر در سازمان ها، شرکت ها و هر جایی که برای انجام پروژه ها به یک کامپیوتر نیاز باشد، بدون وجود یک سرور قوی و قابل اعتماد میسر نخواهد شد. در عصر دیجیتال امروز، هر روز تعداد شبکه های کامپیوتری بیشتر می شود و از این رو، نیاز به ارتقا و اصلاح این سرورها نیز به شدت احساس می شود.
در واقع یک سرور، سیستمی کامپیوتری است که از تعدادی نرم افزار و سخت افزار قدرتمند تشکیل شده که به نوعی کنترل و مدیریت مجموعه ای از کامپیوتر ها را بر عهده دارد. مهمترین تجهیزاتی که در هر سرور به کار می رود عبارتند از پردازنده، پاور، هارد و رم.

در این بین، شرکت HP یکی از بزرگترین تولید کنندگان سرور و تجهیزات ذخیره سازی است. با نگاهی کوتاه بر بسیاری از دیتاسنتر های پیاده سازی شده توسط کمپانی ها، سازمان های بزرگ و معروف به راحتی می توان فهمید که HP جزء جدانشدنی این دیتاسنتر های بزرگ و معروف می باشد. سری ProLiant این کمپانی در واقع بعد از خرید شرکت Compaq ایجاد شد و در حال حاضر هم محبوب ترین و بهترین سرورهای جهان تحت این برند روانه بازار می شود.

نکته جالب این است که طبق آمارها هر 11 ثانیه یک سرور HP ProLiant به فروش می رسد و این یعنی از زمان شروع این سری از سرورها تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه از آن ها به فروش رسیده و این برتری بی چون و چرای این برند در بازار را نشان می دهد.
سرور اچ پی پرولیانت به منظور برآورده کردن نیاز کاربران خود که به طور حتم هر کدام خواسته و انتظار مختلفی دارند، سرورهای خود را در چهار خانواده مختلف روانه بازار کرده است. سبد محصولات سرور اچ پی کامل و پر از مدل های مختلف است تا نیاز همه مشتری ها مرتفع گردد.
این نوع از سرورها در چهار سری BL یا تیغه ای، DL یا خوابیده، ML یا ایستاده و SL روانه بازارهای جهان شده اند. برای اینکه بدانید کدام یکی از این سرورها مناسب کسب و کار نیازتان است، بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله هر یک از این چهار سری را معرفی و بررسی خواهیم کرد تا برای خرید سرور HP خود، دید بازتری داشته باشید و نیازهایتان را کاملا برطرف کنید.

سرور  HP ProLiant  ML
این مدل از سرور اچ پی پتانسیل بالایی در توسعه پذیری دارد. قابلیت تبدیل و نصب در رک از جمله ویژگی های مهم HP ProLiant  ML است. در ضمن سرورهای ML چارچوبی ایستاده دارند و از ظرفیت بالایی در توسعه دیسک و اتصالات برخوردار است.
سرور اچ پی ای  پرولیانت ML که به آن پرولیانت تاور هم می گویند انعطاف پذیری بالایی هم دارد و به شدت در سازمان هایی که دارای شعبه های راه دور هستند و همچنین انواع و اقسام پایگاه داده ها مناسب هستند. این سری از سرورهای اچ پی پرولاینت همچنین به درد شبکه هایی می خورند که علاوه بر ضرورت قدرت اجرایی بالا به قابلیت گسترده سازی در آینده نیز نیاز دارند. نسل های مختلف مدل ML دارای حافظه، ظرفیت ذخیره سازی و توان مدیریت بالایی دارند.

سرور HP  ProLiant  DL
تعادل بین تراکم و قدرت پردازشی از جمله ویژگی های بارز این مدل از سرورهای اچ پی است. قابلیت دیگری که در سرورهای سری ProLiant DL وجود دارد، فناوری مبتنی بر رک آن ها ست.
رک در شبکه محلی یا LAN، قسمتی است در یک همبندی تجهیزات که انواع مختلفی از ابزار شبکه مانند سرور، روتر، سوئیچ شبکه، کابل های شبکه مودم و همچنین پیچ پنل در آن تعبیه شده و تمام آنها در یک محل مورد نگهداری قرار گرفته و جاسازی می شوند. تجهیزاتی مانند مانیتور که قابل اتصال در رک می باشد به اصطلاح رکمونت می گویند که از لحاظ ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین بهتر است بدانید تجهیزات شبکه رکمونت این قابلیت را دارند که در تمامی رک های استاندارد با برند های مختلف به راحتی نصب و راه اندازی شوند.

سرور HP ProLiant  DL یک سرور همه کاره با قدرت متعادل سازی عملکرد، کارایی و توان مدیریتی است. سال ها تجربه و مهندسی که به افزایش چشمگیر سرعت اجرا و عملکرد سیستم ها منجر شده در این خانواده از سرور اچ پی به نتیجه رسیده است.
سری سرور HP  ProLiant  DL سطح جدیدی از سرعت پردازش های کامپیوتری را برای کسب و کارهای مختلف دنیا ارائه داده است. این نوع از سرورها قدرت پردازشی بالایی دارند که در یک تا هشت پیکربندی مختلف روانه بازار شده اند.

در نسل های جدیدتر این سری از سرورهای HP، تعداد هسته، حافظه و ظرفیت ذخیره سازی داخلی در حد قابل توجهی افزایش یافته است.
در این گروه از سرورها می توان به مدل های سری DL100 و DL300 و DL500 اشاره نمود. البته در این بین مدل DL380 Gen9 یکی از پرفروش ترین مدل ها در ایران می باشد و بسته به محیطی های که دارای رک اند انتخاب بسیار مناسبی می باشند. این گروه از سرورها برای پشتیبانی از میزان حافظه دیسک و I/O بالا طراحی شده اند.
 
سرور HP ProLiant SL
توان فوق العاده این نوع از سرور HP در پردازش اطلاعات و انجام عملیات های سنگین، مهمترین ویژگی سرور های HP ProLiant  SL است. این ویژگی مهم و تعیین کننده باعث شده تا SL های اچ پی در پایگاه داده ها یا همان مرکز داده ها کاربرد گسترده ای داشته باشد. سیستم این نوع از سرورها نیز مبتنی بر رک است.
خانواده HP ProLiant  HyperScale اچ پی برای برآوردن نیاز محیط های بزرگ و سازمانی مناسب است. این سری از سرور اچ پی بروی سرویس های تحت وب، هاستینگ و تکنولوژی ابری مناسب است. علاوه بر این سازمان ها و کسب و کارهایی که به پشتیبانی عملیات محاسباتی بالایی نیاز دارند هم می توانند به خرید سرور HP ProLiant  SL روی بیاورند.
از جمله ویژگی های مهم سرور SL سرعت در پردازش اطلاعات، سبکی و به اصطلاح چابک بودن در انجام عملیات های مختلف و همچنین هزینه اجرایی پایین آن هاست.
 
سرور HP ProLiant  BL
این نوع سرور که به سرور تیغه ای هم معروف است، در محیط های محفظه ای (Enclosure) مورد استفاده قرار می گیرند. سرور های نسل ProLiant  BL بیشترین میزان تراکم و کنترل پذیری را در محیط های محدود شده رک تولید می کنند. این سرورها تناسب زیادی با فناوری HP BladeSystem دارند.
خانواده سرور BL با تکنولوژی فضای ابری خود و همچنین زیرساخت های که برای این کار فراهم می کند، کارایی هر ساعت از وقت، هر وات از انرژی و هر دلار از سرمایه شما را چندین برابر می کند. محصولات این خانواده تعادل بسیار خوبی میان عملکرد و قابلیت توسعه و ارتقا ایجاد کرده و با طیف گسترده ای از استاندارد های کسب و کارهای مختلف مطابقت دارد.
سرورهای سری BL برای انواع شبکه های کوچک، متوسط و حتی بزرگ مناسب است. افزایش قدرت پردازش و عملکرد کلی و همچنین ظرفیت بالای حافظه و توان ذخیره سازی از جمله ویژگی های این خانواده سرور اچ پی است.

نحوه قرار گیری سرورهای Blade اچ پی در رکمونت به صورت مجموعه ای بوده و تعداد 8 یا 16 عدد از آن ها در محفظه های مخصوصی با عنوان C7000 و C3000 قرار گرفته و داخل رک نصب می شوند. قابلیت انعطاف بالا و ساختار متفاوت، موجب کاهش هزینه های پایگاه داده ها و بالا رفتن کیفیت سرویس دهی آن ها می شود.
 
چرا خرید سرور اچ پی مناسب است؟
سرورهای HP همواره جزء پرفروش ترین محصولات برای زیرساخت های شبکه محسوب می شود. شرکت رایان پژواک ارائه دهنده انواع محصولات HP و تامین کننده قطعات شبکه و سرور اچ پی است. سرورهای HP دارای یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا می باشد که در زمینه فروش سرورهای HP بسیار موفق بوده و موجب افزایش کارایی شده و دنیای جدیدی را به زیر ساخت های شما اضافه خواهد کرد.
 
اچ پی با محصولات خود تعریفی نو از هنر برآوردن نیازها در عین صرفه اقتصادی سرورهای کامپیوتری را ارائه داده است. این سرورها به میزان چشمگیری از هدر رفتن زمان جلوگیری کرده و با هوشمندی به خودکفایی کامل رسیده اند.
قابلیت منحصر به فرد و کارآمد سرورهای اچ پی، نتیجه تمرکزی است که طراحان و سازندگان این شرکت بر روی مطالبات مشتریان خود داشته اند. هوشمندی و کاربری آسان از مواردی است که صرفا در جهت به دست آوردن رضایت مشتری در سرورهای اچ پی تعبیه شده است.
بخشی از قابلیت های مهم سرور HP که باعث محبوبیت آن ها شده عبارتند از:
  • سرویس Location Discovery: این ویژگی از سرورهای اچ پی پرولیانت علاوه بر قابلیت تشخیص مکان، باعث بالا رفتن توان سیستم ها در پردازش حجم داده های بالا شده است.
    سرویس Thermal Discovery: این قابلیت جذاب در واقع باعث کاهش دما و انرژی مصرف و همچنین افزایش توان محاسباتی سرور می شود.
    سرویس Power Delivery: خطاهای پیکربندی از طریق این قابلیت سرورهای اچ پی حذف و دقت عملیات نیز بالا برده شده است.
سرورهای اچ پی به شما کمک می کند که بیشترین بازده را از سرمایه خود بگیرید. این سرورها با دستگاه ذخیره سازی پیشرفته، سوئیچ های فابریک و قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات، کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن ارتقا و توسعه می دهد. قدرت در پردازش داده ها، پشتیبانی از اطلاعات، سهولت در استفاده، کاهش هزینه و زمان و انرژی، بالا رفتن سرعت پروسه های کاری، یکپارچگی و انطباق پذیری با انواع سیستم ها و محیط های کاری و همچنین حذف فرآیندهای تکراری و خطاها، تنها بخشی از مزایای به کارگیری سرور HP ProLiant است.
 
کد مطلب: 63932
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام