۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴

ممنوعیت دائمی ۵۹ اپلیکیشن چینی در هند

ایتنا - وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند اخطاریه‌هایی جدید برای ممنوعیت دائم تیک تاک و ۵۸ اپلیکیشن چینی دیگر صادر کرده است.
ممنوعیت دائمی ۵۹ اپلیکیشن چینی در هند

دولت هند در اقدامی جدید ۵۹ اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک را به طور دائم ممنوع کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند اخطاریه‌هایی جدید برای ممنوعیت دائم تیک تاک و ۵۸ اپلیکیشن چینی دیگر صادر کرده است.

طبق گزارش نشریه تایمز آو ایندیا، دولت هند هنگامیکه نخستین بار ممنوعیت ۵۹ اپ چینی را مطرح کرد، به آنها فرصت داد تا موضع خود درباره همخوانی با الزامات حریم شخصی و ایمنی را مشخص کنند.

شرکت‌های مذکور شامل تیک تاک، وی چت و یو سی برازر (متعلق به علی بابا) بودند و از آنها خواسته شد تا به فهرستی از سوالات پاسخ دهند.

از سوی دیگر نشریه لایومینت به نقل از یک منبع آگاه به این موضوع اعلام کرد: دولت هند از پاسخ‌ها و توضیحات ارائه شده توسط شرکت‌ها راضی نیست. بنابراین ممنوعیت ۵۹ اپلیکیشن چینی دائمی می‌شود.

طبق گزارش این نشریه اخطاریه‌ها هفته گذشته صادر شده‌اند.

در بیانیه وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند آمده است اپلیکیشن‌های مذکور با حاکمیت و یکپارچگی هند، دفاع از کشور و امنیت دولت و نظم عمومی مغایرت دارند.

دستور مذکور که هند آن را اعتراض دیجیتال می‌نامد پس از آن صادر شده که درگیری میان نیروهای هند و چین در مرز هیمالیا به کشته شدن ۲۰ سرباز هندی منجر شد. در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی نیز هند ۱۱۸ اپلیکیشن چینی دیگر از جمله بازی رایانه‌ای محبوب PUGB را ممنوع کرد.
کد مطلب: 63923
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام