۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۲

برنامه جدید بوئینگ برای تکیه کامل بر سوخت تجدید پذیر تا سال 2030

ایتنا- بوئینگ تصمیم گرفته است که تا سال 2030 تمامی هواپیماهای خود را به صورت 100 درصدی با استفاده از سوخت‌های پایدار به پرواز در بیاورد.
برنامه جدید بوئینگ برای تکیه کامل بر سوخت تجدید پذیر تا سال 2030
بوئینگ تصمیم گرفته است که تا سال 2030 تمامی هواپیماهای خود را به صورت 100 درصدی با استفاده از سوخت‌های پایدار به پرواز در بیاورد.
 
به گزرش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی بوئینگ اعلام کرده است که قصد دارد تا در دهه آینده میلادی پروازهای انجام شده توسط هواپیماهای این کمپانی را طبیعت دوستانه‌تر کند. این غول هواپیما سازی به تازگی متعهد شده است که تمامی هواپیماهای این کمپانی تا سال 2030 به صورت 100 درصدی برپایه سوخت تجدید پذیر پرواز کنند.
 
کمپانی بوئینگ در این رابطه توضیح داده است که تغییر به سوی سوخت‌های تجدید پذیر و پایدار امن‌ترین  و قابل اندازه گیری‌ترین  راه حل برای کاهش انتشار کربن توسط هواپیماها در دهه پیش رو است. این امر همچنین قدمی مهم توسط این صنعت به منظور رسیدن به اهداف کمرتبط با از بین بردن تولید گازهای گلخانه ای تا سال 2050 است.
 
 
 
سوخت‌های پایدار صنعت هوانوردی از روغن گیاهی، چربی حیوانی، زباله‌های جنگلی و کشاورزی مختلف و زباله‌های غیر قابل بازیافت خانگی تولید می‌شود. این کمپانی در اطلاعیه خود اعلام کرده است که ازمایش‌های موفقیت آمیزی را در رابطه با استفاده 100 درصدی از سوخت‌های پایدار پشت سر گذاشته است. هواپیمای فدکس 777 فریتر اولین هواپیمایی بود که در سال 2018 تحت برنامه  ecoDemonstrator بوئینگ توانست بدون استفاده از سوخت‌های متداول پرواز کند.
 
با این حال در حال حاضر قوانین ایجاب می‌کنند که هواپیماها تنها 50 درصد از میزان سوخت مصرفی خود را به سوخت‌های پایدار اختصاص دهند. به این ترتیب بوئینگ و سایر هواپیماسازها همچنان باید تمام تلاش خود را در جهت نشان دادن امنیت افزایش این مقدار به کار بگیرند.
 
این غول هوانوردی در طی سال گذشته به دلیل دو پرواز مرگ بار انجام شده توسط بوئینگ 737 مکس مورد اتهام بود. این شركت به توطئه برای كلاهبرداری در ایالات متحده نیز متهم شد و با وزارت دادگستری به توافق رسید تا با پرداخت 2.5 میلیارد دلار از پیگرد قانونی جلوگیری كند.
کد مطلب: 63919
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام