۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۶

امکان کنترل و قطع مصرف اینترنت آزاد سیم‌کارت فراهم شد

ایتنا - مشترکان تلفن همراه برای کنترل هزینه‌های اینترنت خود می‌توانند با شماره گیری کدهای دستوری اعلام شده، مصرف آزاد اینترنت را در سیم کارت‌های خود مسدود کنند.
امکان کنترل و قطع مصرف اینترنت آزاد سیم‌کارت فراهم شد

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری گفت: با هماهنگی و پیگیری های رگولاتوری، اپراتورهای تلفن همراه کدهای دستوری را به منظور کنترل مصرف آزاد اینترنت همراه، تعریف کردند.

به گزارش ایتنا از مهر، پیمان قره داغی گفت: در صورتی که مشترکان اپراتورهای سیار به پیامی که از جانب اپراتور مبنی بر اتمام حجم بسته اینترنت همراه برایشان ارسال می‌شود، توجه نکرده و برای خرید یا تمدید بسته اینترنت جدید اقدام نکنند، تعرفه اینترنت مصرفی مشترک به صورت آزاد محاسبه می‌شود که این موضوع می‌تواند هزینه بسیاری برای مشترکان به همراه داشته باشد.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه تعرفه هر گیگابایت اینترنت آزاد برای سیم کارت‌های دایمی حدود ۴۲ هزار تومان و برای سیم کارت‌های اعتباری حدود ۶۳ هزار تومان است، افزود: بر همین اساس رگولاتوری از اپراتورها خواست طرح کنترل مصرف آزاد را در قالب کد دستوری تعریف کنند تا مشترکان پس از اتمام اعتبار بسته با فعال کردن آن بتوانند مصرف آزاد اینترنت خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مشترکان تلفن همراه برای کنترل هزینه‌های اینترنت خود می‌توانند با شماره گیری کدهای دستوری اعلام شده، مصرف آزاد اینترنت را در سیم کارت‌های خود مسدود کنند. به این معنی که مشترکان اپراتور همراه اول با شماره گیری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان اپراتور ایرانسل با شماره گیری #۳*۲*۳*۵۵۵* می‌توانند طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت را برای خط خود فعال کنند.

قره داغی با اشاره به اینکه توسعه کسب و کارهای اینترنتی، گسترش دورکاری و برخط شدن آموزش و تحصیل در کشور، باعث افزایش میزان استفاده مشترکان از اینترنت شده است، اظهار کرد: در حال حاضر انتخاب مناسب‌ترین بسته دیتا به یکی از چالش‌های پیش روی مشترکان، تبدیل شده است. براساس بررسی‌های انجام شده میانگین قیمت هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های طولانی مدت اپراتورها که اعتبار زمانی بیشتری دارند، ارزان‌تر از میانگین قیمت در بسته‌های کوتاه مدت است.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، عنوان کرد: بر همین اساس به افرادی مانند معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و… که در طول سال و به صورت مستمر از اینترنت استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های خود بسته‌های بلندمدت، که دارای اعتبار زمانی بیشتری است را خریداری کنند.
کد مطلب: 63907
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام