۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳

امکان فشار کلید‌‌های اسانسور با استفاده از فناوری بدون نیاز به تماس دست

ایتنا- کمپانی سنگاپوری Stuck Design از طرح اولیه فناوری جدیدی رونمایی کرد که با استفاده از آن می‌توان بدون تماس دست کلید‌‌های آسانسور را فشار داد.
امکان فشار کلید‌‌های اسانسور با استفاده از فناوری بدون نیاز به تماس دست
کمپانی سنگاپوری Stuck Design از طرح اولیه فناوری جدیدی رونمایی کرد که با استفاده از آن می‌توان بدون تماس دست کلید‌‌های آسانسور را فشار داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ‌ engadget، سازمان جهانی بهداشت در توصیه‌‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا به افراد در رابطه با لمس صورت بدون شستشوی دست‌‌ها هشدار داده است زیرا این ویروس می‌تواند روی سطوح نیز زنده بماند.
 
در نتیجه این امر فناوری هایی که بدون دخالت دست کار می‌کنند، رشد چشمگیری داشته اند و در این میان طرح استودیوی سنگاپوری Stuck Design برای ساخت کلید‌‌های آسانسور با امکان فعال سازی بدون دخالت دست توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این فناوری که کاینتیک تک نام دارد می‌تواند حرکات انگشت اشخاص را تقلید کرده و پاسخ لمسی فشار دادن یک دکمه را از نو بازسازی کند.
 
 
 
این فناوری حرکت دست را به عنوان یک روش ورودی در نظر می‌گیرد و بنابراین نیازی به تماس مستقیم ندارد و می‌تواند حرکت را از فاصله دور تقلید کند. این استودیو اظهار داشته است که نوع تعامل لمسی ارائه شده توسط این فناوری را می‌توان در حرکات مختلف نیز به کار برد. به این ترتیب کاربر می‌تواند با تقلید فشار دادن یا بیرون کشیدن فرمان یاد شده را بدون دخالت دست به دکمه مورد نظر ارائه کند.
 
کمپانی Stuck Design اعلام کرده است که بیشترین تعاملات غیر لمسی که به دلیل شیوع ویروس کرونا رشد چشمگیری داشته اند از «یک سنسور ایستا برای نشان دادن یک دکمه فعال شده» استفاده می‌کنند. این کمپانی اظهار داشته است که: «فناوری کاینتیک تاچ لس با فراتر رفتن از بازخورد مورد انتظار از نور و صدا راهی لذت بخش و در عین حال آشنا برای تعامل با فناوری بدون تماس دست فراهم می‌کند.»
 
این استودیو در حال حاضر طرح اولیه این سیستم را آماده کرده است اما فناوری یاد شده هنوز در مرحله آزمون و خطا قرار دارد و نمی‌توان به این زودی‌‌ها شاهد به کار رفتن آن در آسانسور‌‌های متداول امروزی بود.
 
کد مطلب: 63903
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام