کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فورد داده‌های جمع آوری شده درباره تصادفات را با خودروهای دیگر به اشتراک می‌گذارد

سايت خبری ايتنا , 11 بهمن 1399 ساعت 9:56

ایتنا- شرکت فورد در اقدامی تحسین برانگیز تصمیم گرفته است تا اطلاعات تصادف‌های خودروهای خود را با سایر تولیدکنندگان خودرو به اشتراک بگذارد تا بتوانند از این اطلاعات برای ساخت خودروهای امن‌تر استفاده کنند.


شرکت فورد در اقدامی تحسین برانگیز تصمیم گرفته است تا اطلاعات تصادف‌های خودروهای خود را با سایر تولیدکنندگان خودرو به اشتراک بگذارد تا بتوانند از این اطلاعات برای ساخت خودروهای امن‌تر استفاده کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، شرکت‌های خودروسازی همواره به دنبال این هستند که خودروهای خود را امن‌تر کرده و از جان خریداران خود حفاظت کنند و در همین راستا نیز شرکت فورد رویکرد ویژه اشتراک اطلاعات را با سایر شرکت‌ها در پیش گرفته است.
 
در حقیقت یکی از بهتر‌ین راه‌های امن‌تر کردن خودروها، مطاله نحوه و عوامل تصادف‌های صورت گرفته است و در بسیاری از موارد با تحلیل چنین داده‌هایی می‌توان جلوی تکرار تصادف به خاطر ضعف در ساخت را گرفته و یا به صورت چشمگیری از میزان آسیب جلوگیری کرد.
 
در این میان شرکت فورد اطلاعات خودروهای خود را به صورت منظم جمع می‌کند و این اطلاعات در زمان تصادف به صورت طبقه بندی شده آماده شده و در یک بستر ابری با سایر تولیدکنندگان خودرو به اشتراک گذاشته می‌شود.
 

 
 
این اطلاعات شامل اطلاعاتی مانند فعال شده ایربگ‌ها، ترمزکهای اضطراری، تصادف در زمان استفاده از لامپ‌های مه‌شکن و سایر مواردی از این دست هستند که می‌توانند به تولید خودروهای امن‌تر منتهی شوند.
 
همچنین شرکت فورد علاوه بر خودروسازان دیگر، اطلاعات یاد شده را با مراکز امداد نیز در میان گذشاته است تا بتواند آگاهی بیشتری برای حفاظت از جان مشتریان ایجاد کند.
 
پیتر جفرز به عنوان مدیر بخش ارتباطات خودروهای فورد در این باره می‌گوید: «با افزوده شدن خودروها و منابع بیشتر به ساختار اکوسیستم اشتراک داده‌های امنیت جاده‌‌ای فورد، این ساختار نیز موثرتر خواهد شد. گسترش دادن مزایای این فناوری به کسانی که خودروهای فورد را سوار نمی‌شوند، یک گام رو جلوی بسیار مهم است.»
 
در صورتی که این فرایند ادامه داشته باشد، این کار می‌تواند توسط سایر شرکت‌ها نیز انجام شده و جاده‌های جهان را امن‌تر سازد. همچنین خودکار بودن ثبت این اطلاعات می‌تواند عوامل انسانی در عدم ثبت آن‌ها را از میان بردارد.


کد مطلب: 63899

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63899/فورد-داده-های-جمع-آوری-شده-درباره-تصادفات-خودروهای-دیگر-اشتراک-می-گذارد

ايتنا
  https://www.itna.ir