۰
plusresetminus
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵

افت سرعت اینترنت موبایل در ایران

ایتنا - طبق جدیدترین گزارش وب سایت «اسپید تست» سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه نوامبر ۴ پله سقوط کرده و در رده ۸۸ قرار دارد.
افت سرعت اینترنت موبایل در ایران


وب سایت Speedtest.com جدیدترین گزارش خود از سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان در آخرین ماه ۲۰۲۰ میلادی (دسامبر) را منتشر کرده است.

 

به گزارش ایتنا از مهر، در ماه دسامبر ۲۰۲۰ متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان ۴۷.۲۰ و آپلود آن ۱۲.۶۷ مگابیت بر ثانیه بوده است. از سوی دیگر متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت جهان ۹۶.۴۳ و سرعت آپلود آن ۵۲.۳۱ مگابیت بر ثانیه بوده است.

رشد یک پله‌ای اینترنت ثابت و سقوط ۴ پله‌ای اینترنت موبایل ایران
طبق این گزارش سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه نوامبر ۴ پله سقوط کرده در رده ۸۸ قرار دارد. سرعت دانلود اینترنت موبایل ۲۵.۳۰ و سرعت آپلود آن ۱۱.۳۹ مگابیت برثانیه است. در ماه نوامبر سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۵.۶۴ مگابیت برثانیه بود.
 


این درحالی است که رتبه ایران در اینترنت ثابت یک پله رشد کرده و با سرعت دانلود ۱۸.۳۳ و آپلود ۱۱.۱۳ مگابیت بر ثانیه به رتبه ۱۳۶ رسیده است. در ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه بود.

سقوط یک پله‌ای اینترنت موبایل امارات متحده و کره جنوبی
در فهرست رده بندی کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت موبایل جهان قطر با دو پله رشد در مقام اول قرار دارد. سرعت اینترنت موبایل این کشور ۱۷۸.۰۱ مگابیت بر ثانیه است.

امارات متحده عربی که در ماه نوامبر در صدر این فهرست قرار داشت یک پله سقوط کرده و با سرعت ۱۷۷.۵۲ مگابیت در رده دوم قرار دارد. کره جنوبی نیز یک پله سقوط کرده و با سرعت اینترنت موبایل ۱۶۹.۰۳ مگابیت بر ثانیه در رده سوم قرار دارد. اما چین و استرالیا مانند ماه گذشته رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. سرعت اینترنت موبایل چین ۱۵۵.۸۹ و استرالیا ۱۱۲.۶۸ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

 


در رده ششم کویت با سرعت اینترنت ۱۱۰.۵۹ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که در مقایسه با ماه گذشته، ۵ پله صعود کرده است. در رده هفتم نیز عربستان سعودی با سرعت اینترنت ۱۰۹.۴۸ مگابیت بر ثانیه قرار دارد.

این در حالی است که رتبه‌های هشتم، نهم و دهم به ترتیب به نروژ (۱۰۵.۷۹ مگابیت بر ثانیه)، هلند (۱۰۰.۹۸ مگابیت بر ثانیه) و کانادا (۹۷.۳۹ مگابیت بر ثانیه) اختصاص یافته است. در فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل نروژ و هلند هر کدام ۲ پله و کانادا یک پله سقوط کرده‌اند.

سرعت اینترنت ثابت تایلند بالاتر از سنگاپور و هنگ کنگ
در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت تغییر جالبی دیده می‌شود. سنگاپور و هنگ کنگ پس از ماه‌ها صدر نشینی در فهرست هرکدام یک پله سقوط کرده‌اند. این در حالی است که تایلند با ارائه اینترنت ثابت با سرعت ۳۰۸.۳۵ مگابیت بر ثانیه و ۲ پله رشد در مقام اول قرار دارد.

 


در رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب سنگاپور (۲۴۵.۳۱ مگابیت بر ثانیه) و هنگ کنگ (۲۲۶.۸۰ مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. رومانی با ۳ پله رشد در رتبه چهارم قرار دارد. سرعت اینترنت ثابت این کشور ۱۹۰.۶۰ مگابیت بر ثانیه است. سوئیس و دانمارک مانند ماه گذشته به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند. در آخرین ماه ۲۰۲۰ میلادی سرعت اینترنت ثابت سوئیس ۱۸۸.۸۸ و دانمارک ۱۸۵.۳۶ مگابیت بر ثانیه بوده است.

در رده‌های هفتم و هشتم مجارستان و فرانسه قرار دارند. مجارستان ۳ و فرانسه یک پله در این فهرست رشد کرده‌اند. سرعت اینترنت ثابت آنها نیز به ترتیب ۱۸۳.۲۹ و ۱۷۸.۸۷ مگابیت بر ثانیه بوده است.

در رتبه نهم این فهرست موناکو با سرعت اینترنت ۱۷۵.۵۲ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که در مقایسه با ماه قبل ۵ پله سقوط کرده است. ایالات متحده آمریکا نیز با سرعت ۱۷۳.۶۷ مگابیت بر ثانیه در رتبه دهم فهرست قرار دارد که نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.
کد مطلب: 63879
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام