۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۸

کشف یک دستگاه شنود 40 دلاری کاشته شده در آیفون یک فعال سیاسی روس

ایتنا - در یک ویدئوی منتشر شده اخیر، سوبول و همکارانش قطعات داخلی اسمارتفونش را نشان دادند، از جمله آنچه به نظر می‌رسد یک دستگاه ردیاب است که به شکلی ناشیانه جاسازی شده است.
کشف یک دستگاه شنود 40 دلاری کاشته شده در آیفون یک فعال سیاسی روس
یک دستگاه کوچک جالب که در آیفون مدیر کمپین لیوبوف سوبول، فعال ضدفساد اهل روسیه، کار گذاشته بود کشف شد. در 21 دسامبر 2020، اولگا کلیوچنیکووا، مدیر کمپین سوبول، توسط سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) بازداشت شد. وی به خاطر «اتهامات مدیریتی» یک هفته در بازداشت بود و آزاد شد – ولی یک جای کار ایراد پیدا کرده بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در یک ویدئوی منتشر شده اخیر، سوبول و همکارانش قطعات داخلی اسمارتفونش را نشان دادند، از جمله آنچه به نظر می‌رسد یک دستگاه ردیاب است که به شکلی ناشیانه جاسازی شده است. وی، پس از بازداشت شدن، ظاهرا متوجه شد که آیفونش از حالت عادی خارج شده است. اینکه به فردی اجازه داده شود در زمانی که در حبس است اسمارتفونش را در اختیار داشته باشد به اندازه کافی عجیب هست – ولی نکته اصلی اینجا بود که این دستگاه «به طرز قابل تشخیصی» شروع به عملکرد غیرعادی کرد، تا جائی که صاحبش به آن مظنون شد.
 
در ویدئوی منتشر شده توسط گروه کمپین لیوبوف سوبول (برای مبارزات انتخاباتی وی در مجلس دومای دولتی 2021)، آنها آنچه درون آیفون کلیوچنیکووا کشف کردند را نشان داده‌اند.
 

این یک دستگاه بسیار مشابه دستگاهی به نام «کارت TF موقعیتیاب  TOPIN Small ZX620 PCB Wifi LBS GSM » است. شما می‌توانید این دستگاه را در جاهایی مثل AliExpress  به قیمت حدود 40 دلار آمریکا آماده خرید بیابید.
 
در مورد این آیفون، طرف‌های بدخواه نیاز به قدری فضا برای کاشتن این دستگاه داشتند، به همین خاطر قدری خلاقیت برای تغییر مکان دادن بعضی از قطعات آن نیاز داشتند. آنها سخت‌افزار سیمکارت اصلی این دستگاه را در آورده و سیمکارت را مستقیما به آن لحیم کردند، و به این ترتیب اندکی فضای بیشتر به دست آوردند.
 
سپس یکی از باتری‌های این آیفون (باتری بزرگتر) را در آوردند و باتری مذکور را با یک باتری کوچک‌تر جایگزین کردند. به این ترتیب فضای قابل توجهی درون این گوشی برایشان فراهم شد که کاملا برای کاشتن ردیاب کفایت می‌کرد...
کد مطلب: 63840
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام