۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴

کودکان را در فضای مجازی رها نکنید

ایتنا - به فرزندان خود بیاموزید از گشودن پیام‌هایی که از افراد ناشناس با عناوین جذاب و عکس‌های خاص دریافت  می کنند اجتناب کنند زیرا ممکن است سبب انتشار بدافزار در سیستم کاربران و فرزندانشان شود.
کودکان را در فضای مجازی رها نکنید

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: در شرایط این روزهای جامعه و با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های آموزش حضوری برای کودکان، ناچار به استفاده از فضای مجازی در جهت فراگیری آموزش توسط کودکان و نوجوانان هستیم، لذا در این خصوص نباید از آسیب‌ها و تهدیدات اینترنتی غافل شویم.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در عصر دیجیتال که استفاده از اینترنت و ابزارهای هوشمند بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده است، می‌بایست به نحوی رفتار کنیم که هم از مزایای این بستر استفاده کنیم و هم آسیب کمتری متوجه ما و فرزندانمان شود.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا اتفاق ناخواسته‌ای بود که باعث شد برخی از شهروندان بدون آمادگی قبلی و بدون آگاهی و دانش، وارد فضای مجازی شوند تا در بحث فراگیری و آموزش فرزندانشان قدم بگذارند.

این مقام انتظامی افزود: با ورود ناگهانی به عرصه فضای مجازی با کودکان و نوجوانان کنجکاوی مواجه هستیم که اسیر جذابیت‌ها و هیجانات این فضا شده و در مواردی نیز به‌واسطه نداشتن دانش و آگاهی کافی، خود و خانواده‌شان را گرفتار می‌کنند، لذا در این خصوص لازم است خانواده‌ها قواعدی را وضع و مدنظر قرار دهند که اثرات مخرب حضور کودکان در فضای مجازی را به حداقل برساند.

سرهنگ پرسا به والدین توصیه کرد: نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی و عدم افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را دهند و از آنان بخواهند تا اطلاعات خصوصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند؛هم چنین به‌ صورت مداوم تاریخچه جستجوی تب لت یا گوشی فرزند خود را در فضای مجازی کنترل کنند تا بتوانند در صورت استفاده آگاهانه یا ناآگاهانه از محتوای نامناسب، اقدامات و عکس‌العمل صحیحی از خود نشان دهند.

این مقام مسئول ازهموطنان خواست: به فرزندان خود بیاموزید از گشودن پیام‌هایی که از افراد ناشناس با عناوین جذاب و عکس‌های خاص دریافت  می کنند اجتناب کنند زیرا ممکن است سبب انتشار بدافزار در سیستم کاربران و فرزندانشان شود.
کد مطلب: 63836
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام