۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۳

احتمال استفاده از قابلیت اسکنر زیر نمایشگر در آیفون‌های جدید

ایتنا- اپل رسما قصد دارد تا روند خود در زمینه عرضه کردن فناوری‌های سایر شرکت‌ها با تاخیر را در زمینه حسگر اثر انگشت نیز ادامه بدهد و سرانجام بعد از چند سال، حسگرهای خود را یک گام دیگر به پیش براند.
احتمال استفاده از قابلیت اسکنر زیر نمایشگر در آیفون‌های جدید
اپل در پی آن است که با افزودن قابلیت‌های جدید و جذاب به خط تولید آیفون‌های سال 2021، همچنان در بازار تلفن‌های همراه هوشمند به عنوان یک گزینه مطرح و قوی باقی بماند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گزارش‌های به دست آمده از مارک گارمن از بلومبرگ حاکی از است که اگرچه مهندسان اپل خط تولید سال 2021 را به آیفون 12 مشابه می‌دانند اما قصد دارند که با افزودن قابلیت حسگر اثر انگشت قرار گرفته در زیر صفحه نمایش،ایفون‌های سال جدید را از سری همراه‌های هوشمند نسل قبلی متمایز کنند.
 
تاریخچه حسگرهای اثر انگشت اپل در نوع خود جالب است. اگرچه این کمپانی جزو اولین سازندگانی بود که این فناوری را با به کار بردن آن در آیفون 5S عمومیت بخشید اما همچنین به راحتی توانست با معرفی آیفون X در سال 2017 میلادی از آن دل بکند. اپل با تاکید بیشتر روی فناوری فیس آیدی کاملا قدم استفاده از حسگرهای ادغام شده در صفحه نمایش را نادیده گرفت.
 
 

با این حال به نطر می‌رسد که همه گیری ویروس کرونا نظر کارشناس‌های اپل در رابطه با این فناوری را تغییر داده است. گزارش‌های به دست آمده از گارمن حاکی از آن است که این قابلیت جای فیس آی‌دی را نخواهد گرفت و تنها به عنوان گزینه ای جایگزین برای تشخیص هویت در هنگام پوشیدن ماسک در نظر گرفته خواهد شد.
 
همچنین گارمن مدعی شده است که اپل صفحه نمایش‌های تاشو را نیز تست کرده است. او اعلام کرد که این کمپانی هنوز برنامه خاصی برای استفاده از این فناوری ندارد .
 
البته هنوز احتمال دارد که عرضه همراه‌های هوشمند تاشوی اپل سال‌ها به طول بینجامد. به این ترتیب باید منتظر بود و دید که سرانجام تصمیم اپل در رابطه با عرضه قابلیت‌های جدید برای ایفون‌ها به کجا ختم خواهد شد.
کد مطلب: 63823
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام