۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۵

ممنوعیت موقت تبلیغات لوازم جانبی اسلحه توسط فیس‌بوک

ایتنا- به نظر می‌رسد که فیس‌بوک متوجه شده است که شرایط جامعه جهانی به شدت آشفته است و به همین دلیل نیز به سراغ ممنوعیت‌هایی جدید در ساختار تتبلیغات خود رفته است.
ممنوعیت موقت تبلیغات لوازم جانبی اسلحه توسط فیس‌بوک
فیس‌بوک در پی نزدیک شدن به تاریخ مراسم تحلیف جو بایدن به طور موقت تبلیغات مرتبط با لوازم جانبی اسلحه و ادوات نظامی را مسدود کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی فیس‌بوک به سرکوب تروریسم داخلی احتمالی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایالات متحده یعنی جو بایدن ادامه می‌دهد.
 
در همین راستا این شبکه اجتماعی به تازگی اعلام کرده است که به صورت موقت تبلیغات مرتبط با فروش لوازم جانبی تفنگ و ابزار ارتشی آمریکایی نظیر جلیقه ضد گلوله و جلد اسلحه را تا حداقل 22 ژانویه مسدود کرده است. به گفته لیز بورژوا به عنوان سخنگوی فیس‌بوک این محدودیت ناشی از "احتیاط فراوان" در پاسخ به سیاستمداران و کارمندان فیس‌بوک است.

 

این مکث به دنبال هشدارهای افزایش تبلیغات لوازم جانبی در روزهای پس از آشوب 6 ژانویه در کاپیتول صورت گرفت. این تبلیغات در بیشتر اوقات برای افرادی که گروه‌ها و صفحات راست‌گرای افراطی را دنبال می‌کنند ظاهر می‌شود و اغلب مستقیماً به خشونت احتمالی مربوط به مراسم تحلیف بایدن اشاره می‌کنند.
 
سناتور‌ها ریچارد بلومنتال، شرود براون و تامی داکورث فیس‌بوک را به کسب در آمد از آشوب متهم کرده‌اند و در عین حال دادستان‌های کل ایلینوی، ماساچوست، نیوجرسی و واشنگتن از این کمپانی درخواست کرده اند که این تبلیغات مخرب را موقتا مسدود کنند.
 
فیس‌بوک این تصمیم را به دنبال ممنوعیت رخدادهای مجازی محدوده واشتنگن و مسدود کردن تمامی منشن‌های حاوی اطلاعات غلط درباره دزدیده شدن رای مردم در انتخابات اتخاذ کرده است. به این ترتیب فیس‌بوک در پی آن است که با کاهش احتمال هرگونه خشونت در مراسم تحلیف، آرامش را به فضای سیاسی آمریکا باز گرداند.
کد مطلب: 63822
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام