۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۳

رکورد رشد فروش 13 درصدی فروش رایانه‌های شخصی در 2020

ایتنا - سه شرکت فروشنده عمده این حوزه نسبت به سال قبل از آن تغییری نکرده‌اند، به طوری که لنوو با 25.2% سهم از بازار PC رتبه نخست را از آن خود کرده است.
رکورد رشد فروش 13 درصدی فروش رایانه‌های شخصی در 2020
بنا بر اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، تقاضای مصرف‌کنندگان برای PCها در سال 2020 به رکوردی بی‌سابقه در یک دهه اخیر رسید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، تحویل PC در سه‌ماهه چهارم سال 2020 به 91.6 میلیون دستگاه رسید که نسبت به سه‌ماهه چهارم سال 2019 رشد 26 درصدی را نشان می‌دهد. در کل سال 2020، تحویل رایانه‌ای شخصی به 302.6 میلیون واحد رسید، که نشانگر رشد 13.1 درصدی نسبت به سال 2019 بود.
 
تعریف IDC از بازار PC شامل دسکتاپ‌ها، نوت‌بوک‌ها (شامل کروم‌بوک‌ها) و ورک‌‎استیشن‌ها می‌شود، ولی تبلت‌ها یا سرویس‌های x86 را شامل نمی‌شود. 3 شرکت فروشنده عمده این حوزه نسبت به سال قبل از آن تغییری نکرده‌اند، به طوری که لنوو با 25.2% سهم از بازار PC رتبه نخست را از آن خود کرده است. HP و Dell به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند، و اپل و ایسر در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار داشتند. رده‌بندی جهانی بنا بر اعلام IDC از این قرار بوده است:
 
 
 
لنوو در گزارش سه‌ماهه دوم که در 3 نوامبر منتشر کرده بود اعلام کرد که کروم‌بوک‌ها با تقاضای قابل توجهی مواجه شده و قیمتشان در حال تعدیل است. این شرکت پیش‌بینی کرده که این روند با عرضه کروم‌بوک‌های 5G ادامه خواهد یافت.
 
بنا بر اعلام IDC، بازار PC از سال 2010 (که این بازار شاهد رشد 13.7 درصدی بود) تاکنون چنین رشد سالانه‌ای به خود ندیده بود. در 10 سال پس از آن، بازار PC شش سال مداوم کاهش و همچنین یک سال بدون تغییرات را تجربه کرد.
 
یکی از مدیران ارشد IDC می‌گوید که «سطح تقاضا در این بازار به حدیست که تمام نشانه‌ها گویای تداوم این روند هستند. محرکه‌های بدیهی رشد سال گذشته بر نیازهای مربوط به دورکاری و یادگیری از راه دور متمرکز بوده است، ولی قوت بازار مصرف‌کننده را نیز نباید نادیده گرفت.  
کد مطلب: 63817
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام