کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمرینات کششی در کاهش فشار خون مفیدتر از قدم زدن عمل می‌کند

سايت خبری ايتنا , 4 بهمن 1399 ساعت 2:17

ایتنا - دلیل آن بسیار روشن است: کشش ماهیچه‌ها باعث کشش رگ‌های خونی نیز می‌شود، سفتی آنها را کاهش می‌دهد و مقاومت در برابر جریان خون را کم می‌کند.


مطالعه جدیدی که در دانشگاه ساسکاچوان انجام شده نشان می‌دهد که ورزشهای کششی، در مقایسه با پیاده‌روی سریع، کارایی بیشتری در کاهش فشار خون دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این نخستین باری نیست که یک مطالعه دریافته است که تمرینات کششی می‌تواند به افرادی که فشار خون بالا دارند یا کسانی که در معرض ریسک ابتلا به آن هستند کمک کند، ولی نخستین باریست که این فعالیت با پیاده‌روی سریع مقایسه می‌شود.
 
به بیان کلی، غالبا به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود که برای کاهش آن پیاده‌روی سریع داشته باشند. با این حال، بر پایه این تحقیق جدید، تمرینات کششی می‌تواند مفیدتر واقع شود. دلیل آن بسیار روشن است: کشش ماهیچه‌ها باعث کشش رگ‌های خونی نیز می‌شود، سفتی آنها را کاهش می‌دهد و مقاومت در برابر جریان خون را کم می‌کند.
 
این مطالعه، با استفاده از همین گروه از شرکت‌کنندگان که متوسط سنشان 61 سال بود اثرات کشش و پیاده‌روی سریع بر فشار خون بالا را در طی یک دوره هشت هفته‌ای مقایسه کرد. یکی از گروه‌ها پنج روز در هفته کشش تمام بدن را به مدت 30 دقیقه انجام داد. گروه دیگر هم همینطور، ولی به جای تمرینات کششی به پیاده‌روی سریع پرداخت.

 


در ابتدای این مطالعه این شرکت‌کنندگان فشار خون مرحله 1 داشتند. نتایج به دست آمده پس از هفت هفته تمرین کششی به این جمعبندی رسید که این فعالیت منتج به کاهش بیشتر فشار خون در میان این سه طبقه‌بندی می‌شود، هرچند که افرادی که پیاده‌روی سریع انجام دادند از مزیت کاهش بیشتر چربی بخش میانی نیز منتفع شدند.
 
این پژوهشگران خاطرنشان نموده‌اند که این نتایج به معنای لزوم انتخاب یکی از این دو نیست – اگر شما تاکنون برای کاهش فشار خونتان پیاده‌روی می‌کرده‌اید، نباید آن را متوقف کنید. بلکه نکته اینجاست که تمرین کششی تمام بدنی می‌تواند به روال روزانه فرد اضافه شود تا مزایای مضاعفی حاصل شود. این پژوهشگران می‌گویند که یوگا نیز مزایایی مشابه با تمرینات کششی در زمینه فشار خون در پی دارد، که می‌تواند آن را به گزینه‌ای برای برخی از افراد تبدیل کند.
 


کد مطلب: 63812

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63812/تمرینات-کششی-کاهش-فشار-خون-مفیدتر-قدم-زدن-عمل-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir