۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸

اجرای قوانین جنجالی واتس‌اپ به تاخیر افتاد

ایتنا - فیس‌بوک برنامه جنجالی خود برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس‌اپ با کسب و کارهای دیگر این شرکت از جمله اینستاگرام و مسنجر را به تأخیر انداخت.
اجرای قوانین جنجالی واتس‌اپ به تاخیر افتاد

در واکنش به خروج عظیم کاربران از واتس اپ به دلیل تغییرات قوانین، این پلتفرم اعلام کرد مهلت تایید نوتیفیکیشن را تا ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) افزایش داده و بیانیه ای جدید منتشر کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، فیس‌بوک برنامه جنجالی خود برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس‌اپ با کسب و کارهای دیگر این شرکت از جمله اینستاگرام و مسنجر را به تأخیر انداخت.

این شبکه اجتماعی چندی قبل با نوتیفیکیشنی به کاربرانش اعلام کرد اطلاعات شخصی آنان از جمله شماره موبایلشان را با فیس بوک به اشتراک می‌گذارد و به کاربران تا ۸ فوریه مهلت داد با این قوانین موافقت کنند. در غیر این صورت آنها مجبور به حذف اپ بودند. این اقدام واتس اپ به مهاجرت عظیم کاربران از آن منجر شد.

اما روز گذشته واتس اپ اعلام کرد مهلت تعیین شده برای تغییرات قوانین این پیام رسان از ۸ فوریه به ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) تغییر داده تا فرصت بیشتری برای از بین بردن اخبار جعلی و سردرگمی ناشی از شایعات آنلاین داشته باشد.

گروه‌های حامی حفظ حریم شخصی کاربران این اقدام واتس‌اپ را نقد کرده‌اند و معتقدند پیام‌ها میان کاربران واتس اپ و شرکت‌ها را در فیس بوک ذخیره می‌شوند و از آن برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی دیگرش استفاده می‌شود. پیام‌های بین کاربران همچنین خصوصی باقی می‌ماند.

واتس اپ تعهد کرده در اروپا و انگلیس فقط کاربران تجاری شاهد تغییرات خواهند بود و بقیه کاربران حتی با تأیید نوتیفیکیشن تغییری در فرایند فراوری اطلاعات آنها به وجود نمی‌آید. اما قانونگذاران ایتالیایی اعلام کرده‌اند هنوز مشخص نیست اطلاعات کاربران اروپایی واتس اپ برای چه مواردی استفاده می‌شود.

در بیانیه واتس اپ آمده است: «ما شاهد سردرگمی بسیاری از افراد درباره آپدیت اخیر خود بودیم. ما همیشه از چت های شخصی با فناوری رمزگذاری انتها به انتها محافظت می‌کنیم و فیس بوک یا واتس اپ نمی‌توانند آنها را رصد کنند. ما تماس‌ها یا پیام‌ها را رصد نمی‌کنیم و اطلاعات تماس را با فیس بوک به اشتراک نمی‌گذاریم. در این آپدیت‌ها هیچیک از این موارد تغییر نمی‌کند و در عوض آپدیت‌ها شامل گزینه‌های جدید برای ارسال پیام به یک کسب وکار در واتس اپ است… حساب کاربری هیچکس تا ۸ فوریه تعلیق یا حذف نمی‌شود.»
کد مطلب: 63796
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
واتساپ مزخرف ترین و ضعیف ترین مسنجر هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام