کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تیم کوک: پارلر قوانین اپ‌استور را نقض می‌کند

26 دی 1399 ساعت 11:41

ایتنا - اپل قبل از حذف پارلر از فروشگاه مجازی خود به آن ۲۴ ساعت فرصت داد تا آنچه که نقض قوانین به شمار می‌آید، برطرف کند.



تیم کوک در مصاحبه‌ای به حذف پارلر از اپ استور اشاره کرد و گفت این اپ باید بازبینی پست هایش را ارتقا دهد و اظهار امیدواری کرد در صورت پیروی از قوانین آن را به اپ استور برگرداند.

به گزارش ایتنا از مهر، در هفته جاری شبکه اجتماعی پارلر در اپ استور گوگل و اپل و همچنین سرورهای وب آمازون حذف شد. دلیل این امر نقش پارلر در برنامه ریزی برای خشونت‌های منتهی به شورش در کنگره آمریکا و انتشار محتوای مروج خشونت عنوان شده بود.

البته مدیر ارشد اجرایی این شبکه اجتماعی نسبت به اقدام سه شرکت اعتراض و حتی از آمازون شکایت و ادعا کرد عدم سرویس رسانی برای پارلر نقض قوانین آنتی تراست (ضدانحصار) است.

این درحالی است که تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در یک مصاحبه تلویزیونی امکان بازگشت پارلر به اپ استور این شرکت را بیان کرد. او درباره حذف پارلر توضیحاتی داد و افزود: این شبکه اجتماعی باید میزان بازبینی پست‌هایش را ارتقا دهد. چالش فعلی شبکه اجتماعی بازبینی است و در آن نمونه‌هایی از تهییج برای خشونت دیده می‌شود.

کوک به طور خاص جان متز مدیر ارشد اجرایی پارلر را خطاب قرار داد زیرا او از تصمیم اپل برای حذف اپ در اپ استور انتقاد کرده بود.

او درباره احتمال بازگشت شبکه اجتماعی مذکور به اپ استور گفت: امیدواریم این اپ را به فروشگاهمان برگردانیم. ما قوانینی برای اپ استور وضع کرده‌ایم که پارلر برخی از آنها را نقض می‌کند. ما فقط می‌خواهیم این شبکه اجتماعی قوانین ما را رعایت کند.

اپل قبل از حذف پارلر از فروشگاه مجازی خود به آن ۲۴ ساعت فرصت داد تا آنچه که نقض قوانین به شمار می‌آید، برطرف کند.

متز در مصاحبه‌ای درباره پارلر گفته بود: آنها ادعا می‌کنند دلیل این امر خشونت در پلتفرم است. این استانداردهای دوگانه و و حشتناک اپل و بقیه شرکت‌های بزرگ فناوری را نشان می‌دهد که در جامعه اجرا می‌کنند.


کد مطلب: 63789

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63789/تیم-کوک-پارلر-قوانین-اپ-استور-نقض-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir