۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۷

اعتیاد به فضای مجازی و راهکارهای آن

ایتنا - اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی در اشکال مختلف بروز می‌کند؛ به عنوان مثال اعتیاد به اینترنت در قالب وب‌گردی، چت‌کردن، بازی‌های رایانه‌ای، دانلود و مراجعه به سایت‌های مختلف بروز می‌کند.
اعتیاد به فضای مجازی و راهکارهای آن


استفاده بیش‌از اندازه از اینترنت و ساعت‌ها حضور در فضای مجازی از نشانه‌های اعتیاد به اینترنت است. در این فضا کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض اعتیاد به اینترنت قرار دارند و با توجه به اینکه بیشتر کاربران فضای مجازی را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند بنابراین بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض اعتیاد اینترنتی قرار دارند.

اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی در اشکال مختلف بروز می‌کند؛ به عنوان مثال اعتیاد به اینترنت در قالب وب‌گردی، چت‌کردن، بازی‌های رایانه‌ای، دانلود و مراجعه به سایت‌های مختلف بروز می‌کند.

عصبانیت، خستگی، تشویش، عدم اعتماد به نفس، خشونت، علاقه غیرمتعارف به حضور در فضای مجازی، کاهش میزان فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی، انزواطلبی، احساس نیاز به دسترسی به اینترنت در هر لحظه از نشانه‌های اعتیاد به اینترنت است.

‌اما درمان اعتیاد به اینترنت مانند هر اعتیاد دیگری مستلزم آن است که فرد معتاد بپذیرد که نسبت به اینترنت و حضور در فضای مجازی اعتیاد پیدا کرده است. بر این اساس کاهش مدت حضور در فضای مجازی، افزایش حجم فعالیت‌های اجتماعی، جایگزین کردن برنامه‌های تفریحی و سرگرمی با حضور در فضای مجازی، استفاده صحیح و منطقی از فضای مجازی، کاهش زمان حضور در فضای مجازی از راهکارهای درمان اعتیاد به اینترنت است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 63781
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام