۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۳

هجوم میلیونی کاربران به پیام‌رسان تلگرام

ایتنا - مدیر تلگرام بدون اشاره به واتس‌اپ گفته که مردم دیگر حاضر نیستند به ازای خدمات رایگان، از حریم شخصی خود چشم‌پوشی کنند. پاول دوروف، تلگرام را "بزرگترین پناهگاه" برای کسانی خوانده که به دنبال یک ارتباط امن و شخصی هستند و  به کاربران تضمین داده که چنین مسئولیتی در تلگرام بسیاری جدی گرفته می‌شود.
هجوم میلیونی کاربران به پیام‌رسان تلگرام

سرویس پیام‌رسانی تلگرام در ۷۲ ساعت میزبان ۲۵ میلیون کاربر جدید شده است. پاول دوروف، بنیان‌گذار روسی این مسنجر با اعلام این خبر گفت، این اپلیکیش ماهانه ۵۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد. به این ترتیب، تلگرام در حال کم کردن فاصله کاربران خود با رقیب آمریکایی‌است. واتساپ در سراسر جهان، دو میلیارد کاربر دارد.

به گزارش ایتنا از دویچه وله، احتمالا یکی از دلایل افزایش چشمگیر کاربران تلگرام، شرایط جدید واتساپ برای حفاظت از داده‌های کاربران است. در آیین‌نامه‌ جدید واتس‌اپ آمده که قرار است اطلاعات بیشتری به شرکت مادر، یعنی فیس‌بوک منتقل شود و کسانی که تا قبل از ۸ فوریه با این تغییر موافقت نکرده باشند، از این پیام‌رسان حذف می‌شوند. مقررات جدید واتس‌اپ کاربران را نسبت به نقض حریم خصوصی شان نگران کرده است.

پیام‌رسان تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط نیکولای و پاول دوروف، دو برادر روس پایه‌گذاری شد. آنها هم‌چنین شبکه آنلاین "وی کانتکت" را نیز راه‌اندازی کردند. تلگرام در روسیه ممنوع شد زیرا بنیان‌گذاران آن حاضر نشدند با مقامات دولتی در انتقال رمزگذاری‌ها همکاری کنند.

مدیر تلگرام بدون اشاره به واتس‌اپ گفته که مردم دیگر حاضر نیستند به ازای خدمات رایگان، از حریم شخصی خود چشم‌پوشی کنند. پاول دوروف، تلگرام را "بزرگترین پناهگاه" برای کسانی خوانده که به دنبال یک ارتباط امن و شخصی هستند و  به کاربران تضمین داده که چنین مسئولیتی در تلگرام بسیاری جدی گرفته می‌شود.

اما شاید جهش نجومی کاربران تلگرام، کوچ دسته‌جمعی هواداران و حامیان ترامپ نیز باشد که حساب‌شان در توییتر مسدود شده است. علاوه بر این افراد، هزاران هزار نفر از وابستگان گروه‌های افراطی و پیروان تئوری توطئه نیز، پیام‌رسان محبوب خود یعنی "پارلر" را از دست داده‌اند زیرا آمازون دیگر این اپلیکیشن را میزبانی نمی‌کند. بر همین اساس، خیل عظیمی از کاربرانی که پایگاه‌های ارتباطی خود را از دست داده‌اند، دنبال گزینه‌تازه‌ای برای تبادل اطلاعات هستند.

در این میان، واتس‌اپ به کاربران اطمینان داده که حریم خصوصی‌شان با تنظیمات جدید به خطر نمی‌افتد و به روز رسانی قوانین و مقررات این پیام‌رسان، باعث دیدن یا شنیدن پیام‌های تصویری و صوتی افراد نمی‌شود. واتس‌اپ تاکید کرده که هدف از تغییرات جدید، استفاده بهتر کسب و کارها از خدمات میزبانی فیس‌بوک برای مدیریت چت‌هاست تا بتوانند با اتکا به اطلاعات به دست آمده، به صورتی هدفمند تبلیغات کنند. 
کد مطلب: 63780
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مرغ همسایه همیشه غازهه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام