۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۴

تأثیر ویروس کرونا بر تهدیدهای امنیت سایبری

ایتنا - یک فرصت بزرگ برای مجرمان اینترنتی استفاده گسترده از خدمات مبتنی بر cloud در طی همه‌گیر شدن کرونا برای ذخیره اطلاعات به‌ اندازه دامنه اطلاعات مشتری تا گزارش‌های مالی بود.
تأثیر ویروس کرونا بر تهدیدهای امنیت سایبری

ویروس کرونا در اواخر سال 2019 و 2020 ، نحوه فعالیت برخی مشاغل را برای همیشه تغییر داده است. اگرچه در سال‌های اخیر در بسیاری از سازمان‌ها استفاده از روش‌های انعطاف‌پذیر کار و کار در خانه افزایش‌یافته است، اما مطمئناً خطر Covid-19 باعث شد بسیاری از مشاغل سرعت تغییر خود را افزایش دهند.

البته، چالش‌های زیادی وجود داشته است که برای کارکرد مؤثر کار تعاونی در هنگام پراکنده شدن نیروی کار، مانند آنچه در همه‌گیری اتفاق افتاده است، باید از آن‌ها عبور شود. بسیاری از این چالش‌ها با استفاده مناسب از راه‌حل‌های فناوری برآورده شده است. از این گذشته، در عصر دیجیتال، سیستم‌های مدرن ارتباطات داده این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کرده‌اند که وقتی درگذشته با اختلالات بسیار مهمی روبرو بوده‌اند، به فعالیت تولیدی خود ادامه دهند.

بااین‌حال، افزایش جذب در فناوری‌های کار از راه دور منجر به برخی موارد قابل‌توجه در مورد امنیت داده‌ها شده است. تأثیر همه‌گیری بر امنیت سایبری چگونه است و تهدیدهای عمده ارائه‌دهندگان امنیت سایبری در سراسر جهان برای اطمینان از محافظت از آن‌ها در برابراتفاقات امروزه چیست؟

فیشینگ، Malspams و Ransomware
باوجود بسیاری از مجرمان در حالت قفل‌شده - درست مثل بقیه افراد - اکثر خدمات حرفه‌ای نظارت بر امنیت سایبری افزایش قابل‌توجهی در بدافزار را در سال 2020 نشان دادند. با دسترسی بیشتر افراد به کارهای خود از طریق سرورهای ایمیل و نقاط اشتراک داده‌های ابر ،مجرمان سایبری فرصتی را مناسب دیدند. برای شروع کلاه‌برداری فیشینگ و استقرار باج افزار در سال 2020 که امری عادی و رایج شده بود. استفاده از اسپم‌های هدفمند برای اهداف مخرب علیه مشاغل نیز در طی بحران کرونا شیوع بیشتری یافت.

امنیت شبکه و عملیات از راه دور
بنا براین بااتصال تعداد زیادی از افراد به خانه از طریق سرورهای متمرکز ، مدیریت امنیت سایبری معمول که از یک شبکه محافظت می‌کند سخت‌تر می‌شود. به‌عنوان‌مثال ، firewalls باید اجازه دسترسی بیشتر از خارج را داشته باشند ، و این اغلب به معنای نیاز به مراحل احراز هویت است. در غیر این صورت، جاسوسی مخفیانه آنچه در پشت فایروال می‌گذرد با نظارت بر یک ترمینال متصل در خارج از آن، برای spyware آسان‌تر می‌شود.

مدیریت داده در خارج از دفتر
همه تهدیدهای سایبری در طی همه‌گیر شدن نیز تنها سعی در استفاده از نرم‌افزار نداشتند. تمرکز برخی از آن‌ها روی رایانه‌های قدیمی و تجهیزات قدیمی است که ممکن است در مکان‌های دور از آن استفاده شود. به‌طورکلی، تیم های فناوری اطلاعات که استفاده صحیحی از این تجهیزات  نمی‌کنند، اغلب آن‌ها را مستعد دسترسی غیرمجاز می‌دانند.

این به این دلیل است که آن‌ها اطلاعات مربوط به درایوهای قابل جابجایی را نگهداری می‌کنند ، زیرا تجهیزات قدیمی به‌درستی تخریب نشده‌اند یا به دلیل ضعف محافظت از رمز عبور آن‌هاست ،این بدین معنی است که بالا بردن حساسیت‌های سخت‌افزاری از همه دشوارتر است

استفاده مناسب از خدمات Cloud
یک فرصت بزرگ دیگر برای مجرمان اینترنتی استفاده گسترده از خدمات مبتنی بر cloud در طی همه‌گیر شدن کرونا برای ذخیره اطلاعات به‌ اندازه دامنه اطلاعات مشتری تا گزارش‌های مالی بود. تا زمانی که سرورهایی که چنین سرویس‌هایی را اجرا می‌کنند ، در برابر حملات احتمالی کاملاً ایمن نباشند، پذیرش آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای حفظ فاصله اجتماعی باعث می‌شود که برخی از مشاغل بیشتر در معرض از دست دادن داده‌ها (DLP) و نقض حریم خصوصی باشند.

حتی چیزی که به نظر می‌رسد به‌اندازه سرویس اشتراکی صفحه گسترده دارای قابلیت پشتیبانی از ابر باشد ، از زمان معمول شدن اعتماد آن‌ها به سرویس‌های ابری ، منجر به مشکلات مهمی در برخی از سازمان‌ها شده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 63758
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام