کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افت ارزش سهام توییتر پس از تعلیق حساب کاربری ترامپ

23 دی 1399 ساعت 10:47

ایتنا - پس از آنکه توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه تعلیق کرد، ارزش سهام آن در بورس ۱۲ درصد کاهش یافت.




روز گذشته در نخستین روز فعالیت بورس پس از تعلیق دائمی حساب کاربری دونالد ترامپ در توئیتر، ارزش سهام این شرکت ۱۲.۳ درصد سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، به نوشته بیزینس اینسایدر، چنین کاهش ارزشی معادل کم شدن ۵ میلیارد دلار از سرمایه بازار توئیتر است.

این درحالی است که پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، توئیتر روز جمعه اعلام کرد به دلیل ریسک تشدید خشونت‌ها حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا را حذف کرده است.

اقدام توئیتر ممکن است به تجدید بحث و گفتگو برای لغو بخش ۲۳۰ قانون اینترنت آمریکا منجر شود. طبق این بخش از قانون، شبکه‌های اجتماعی مسئولیتی درباره پست‌های کاربران در پلتفرم‌هایشان ندارند.

پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، توئیتر نخست ۲۴ ساعت حساب کاربری دونالد ترامپ را تعلیق کرد اما پس از آنکه ترامپ دوباره توئیت‌هایی منتشر کرد و احتمال افزایش خشونت به وجود آمد، این شبکه اجتماعی رئیس جمهور آمریکا را برای همیشه تعلیق کرد.

پیش از این نیز توئیتر به پست‌های دونالد ترامپ واکنش نشان داده بود و در جریان کمپین برای انتخابات ریاست جمهوری به برخی از آنها برچسب‌هایی اضافه کرده بود.

این درحالی است که شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز نسبت به نقش ترامپ در حمله به کنگره واکنش نشان داده‌اند و فیس‌بوک تعلیق ۲۴ ساعته بر حساب کاربری دونالد ترامپ را به مدت زمان نامعینی تمدید کرد.


کد مطلب: 63746

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63746/افت-ارزش-سهام-توییتر-تعلیق-حساب-کاربری-ترامپ

ايتنا
  https://www.itna.ir