۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
هشدار پلیس فتا:

قبل از رویت کالا در خرید اینترنتی از پرداخت وجه خودداری کنید

ایتنا - شهروندان تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند.
قبل از رویت کالا در خرید اینترنتی از پرداخت وجه خودداری کنید

رئیس پلیس فتا استان کرمان‌، از شناسایى عامل کلاهبردارى از شهروندان با ترفند فروش ادوات کشاورزی خبر داد و گفت : شهروندان تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر اظهار داشت:  در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش تراکتور عنوان کرد‌؛ در این خصوص موضوع به طور ويژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود : شاکی در اظهاراتش عنوان داشت در سایت‌ دیوار با یک آگهی تحت فروش تراکتور مواجه شده و ضمن برقراری تماس با فروشنده ، وی برای دریافت ضمانت از متقاضی درخواست مبلغ 500 میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب خود می‌کند اما پس از دریافت وجه مورد نظر تلفن همراه خود را خاموش و دیگر پاسخگو نمی باشد.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات علمی‌، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده با اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در استان مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس شماری از این تبلیغات، افرادی شیاد فعالیت می‌کنند که ممکن است قصد کلاه‌برداری داشته باشند.

سرهنگ یادگارنژاد به شهروندان توصیه کرد: تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به ماهیت فریبنده سایر آگهی هایی که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها منتشر می شود توجه نکنند و پس از رویت کالا و دریافت خدمات نسبت به پرداخت وجوهات مالی اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
کد مطلب: 63725
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام