۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

تبعات سنگین اجاره کارت ملی برای واردات گوشی

ایتنا - دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اعلام هشدار نسبت به افرادی که کارت ملی خود را برای واردات گوشی اجاره می‌دهند گفت: این افراد از سبدهای حمایتی دولت محروم می‌شوند.
تبعات سنگین اجاره کارت ملی برای واردات گوشی

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اعلام هشدار نسبت به افرادی که کارت ملی خود را برای واردات گوشی اجاره می‌دهند گفت: این افراد از سبدهای حمایتی دولت محروم می‌شوند.

به گزارش ایتنا از مهر، رضا باقری اصل با اشاره به افرادی که هویت خود را اجاره می‌دهند گفت: معدود افرادی هستند که هویت و کارت ملی خودشان را برای واردات تلفن همراه و غیره اجاره می‌دهند. این افراد از سبدهای حمایتی، بیمه رایگان درمان، دریافت وام و سایر حمایت‌های دولت محروم می‌شوند. در واقع این عده خود را از حمایت‌های اجتماعی محروم می‌کنند.

وی با اشاره به کارکردهای سامانه جامع رفاه ایرانیان به عنوان یکی از خدمات دولت الکترونیک در کشور، گفت: برای به روز بودن اطلاعات، ۵۰ پایگاه اطلاعاتی در سامانه رفاه ایرانیان به یکدیگر متصل هستند.

باقری اصل با بیان اینکه در دولت دهم با تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها، اطلاعات مردم بر اساس خوداظهاری دریافت شد، ادامه داد: از سال ۹۲ به بعد با تجمیع اطلاعات ثبتی از دستگاه‌های مختلف، آزمون وسع سنجی انجام شد و ۲۰ میلیون نفر از لیست دریافت یارانه حذف شدند که این طرح با کمترین میزان شکایت مواجه شد. زیرا اطلاعات افراد به روز و قابل دسترس خود آنها بود.

وی با بیان اینکه سامانه جامع رفاه ایرانیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیتاهای آن را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: این سامانه در اعمال سیاست‌های حمایتی دولت مؤثر عمل می‌کند. هم اکنون ۵۰ پایگاه اطلاعاتی اعم از هویتی، مالی، تحصیلی و غیره بهم متصل هستند و این اطلاعات را با استفاده از کدملی ارائه می‌کنند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ابزارهای توسعه این سامانه در حال حاضر تکمیل شده و تا پایان سال جاری داده‌ها به روزرسانی و هرتغییری در خانوار ثبت خواهد شد، افزود: به عنوان مثال اگر به شخصی آسیبی وارد شود یا خانواده‌ای سرپرست خود را از دست دهد، در این سامانه ثبت می‌شود. در این سامانه، اطلاعات پردازش شده وجود دارد، به طوری که متوسط گردش بانکی ماهانه افراد، قیمت خودرو بدون ذکر نام خودرو و غیره درج شده است.
کد مطلب: 63713
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام