کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اورجینال یا فیک؟ مسئله این است!

20 دی 1399 ساعت 10:59

خرید قطعه اورجینال به این دلیل نیز اهمیت دارد که قطعه بی‌کیفیت می‌تواند به دیگر قطعات نیز آسیب بزند. به عنوان مثال یک ال سی دی فیک، باتری زیادی نیز مصرف می‌کند و عمر باتری را کاهش خواهد داد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



اگر قرار باشد قطعات موبایل شما تعویض شود، ترس برتان می‌دارد. از کجا معلوم که قطعه اورجینال روی گوشی شما نصب کنند؟ حالا که قیمت موبایل و ابزارهای الکترونیک در ایران سر به فلک کشیده، همه ترجیح می‌دهند که موبایل خود را تعمیر کنند. اما اگر قطعه اصل نباشد، ممکن است خیلی زود کارتان به خرید قطعات موبایل بکشد.
به عنوان مثال بنده خدایی را تصور کنید که باتری گوشی آیفون خود را عوض کرده، بعد از سه چهار ماه دوباره باتری از کار می‌افتد. چنین آدمی با خودش فکر می‌کند اگر قرار باشد هر سه ماه یک بار باتری عوض کنم، بهتر نیست یک گوشی جدید بخرم. شاید حق با او باشد اما اگر بتواند به مرکز تعمیر موبایل اعتماد کند چه؟ اگر قطعه اورجینال را پیدا کند، قید خرید گوشی جدید را خواهد زد. موبایل کمک بهترین انتخاب چنین شخصی خواهد بود.

نحوه تشخیص قطعات موبایل اورجینال
هنگامی که برای خرید قطعات موبایل به بازار مراجعه می‌کنید، کسی از قطعات موبایل فیک صحبتی نمی‌کند. اما عیار قطعه بعد از مدتی خودش را نشان می‌دهد. خرید قطعه اورجینال به این دلیل نیز اهمیت دارد که قطعه بی‌کیفیت می‌تواند به دیگر قطعات نیز آسیب بزند. به عنوان مثال یک ال سی دی فیک، باتری زیادی نیز مصرف می‌کند و عمر باتری را کاهش خواهد داد.
کسانی که در زمینه قطعات موبایل فعالیت می‌کنند، اصطلاحاتی دارند که آشنایی شما با آنها می‌تواند در خرید قطعات اورجینال به شما کمک کند. انواع قطعات موبایل از لحاظ اصل یا فیک بودن با اصطلاحات زیر شناخته می‌شوند:
اورجینال: وقتی قطعه موبایل توسط شرکت سازنده گوشی، ساخته شده است می‌گویند قطعه اورجینال است و همان کیفیت قطعه اصلی گوشی شما را ارائه می‌دهد. این مورد بیشتر در مورد قطعات گوشی سامسونگ صدق می‌کند و در بازار پیدا می‌شود. هنگام خرید قطعات موبایل از موبایل کمک می‌توانید از اورجینال بودن قطعه مطمئن باشید. در صورتی که قطعه اورجینال گوشی شما در بازار موجود نباشد، موبایل کمک این موضوع را به اطلاع شما خواهد رساند. در این صورت قطعه روکاری و یا تعمیری برای گوشی شما استفاده خواهد شد.
روکاری: قطعاتی که از یک گوشی اصل جدا شده و به فروش می‌رسد. این قطعات آنقدر قابل‌اعتماد هستند که تحت عنوان اورجینال نیز ممکن است به فروش برسند. هنگام خرید قطعات موبایل آیفون محتمل‌تر است به چنین مواردی بربخورید. این قطعات به اندازه قطعه اصلی کیفیت دارند.
تعمیری: قطعاتی که از یک گوشی اصل جدا شده و تعمیر شده است. مثلا ممکن است با یک ال سی دی گوشی آیفون مواجه شوید که تنها گلس آن تعویض شده و تاچ آن اورجینال است. این گونه از قطعات موبایل نیز اگر به درستی تعمیر شده باشند، کیفیتی مشابه قطعه اصلی شما دارند.
های کپی: قطعه های کپی توسط شرکتی غیر از شرکت سازنده گوشی تولید شده است اما به شکلی که بتواند با قطعه اصلی رقابت کند. خرید قطعات موبایل های کپی زمانی موجه است که نتوانید قطعه‌ی اورجینال یا روکاری پیدا کنید. پس پیش از هر چیز با مراجعه به فروشگاه موبایل کمک از موجود بودن قطعه اورجینال اطمینان حاصل کنید. 
کپی: قطعات موبایل کپی سعی در ساخت قطعه‌ای مشابه شرکت اصلی سازنده گوشی دارند اما دغدغه کیفیت ندارند. تا می‌توانید از این قطعات دوری کنید! به عنوان مثال یک ال سی دی غیر اورجینالِ آیفون با کنتراست پایین، رزولوشن کم و کیفیت رنگ اندک، چیزی نیست که بخواهید ساعت‌ها به آن خیره شوید. 
فیک: قطعات موبایل فیک قطعاتی هستند که حتی زحمت ظاهرسازی نیز به خود نداده‌اند و افراد غیرمتخصص نیز ممکن است به فیک بودن قطعه پی ببرند. این قطعات در لحظه نصب روی گوشی نیز کیفیت پایین خود را نشان می‌دهند. با این وجود قطعات فیک نیز در بازار یافت می‌شود و خصوصا در مورد قطعات داخلی موبایل باید احتیاط کرده و هر قطعه‌ای را نخرید.
به طور کلی تشخیص قطعه موبایل اورجینال برای افراد عادی به سادگی امکان‌پذیر نیست. به این دلیل مهم است که برای خرید قطعه موبایل به مراکزی مراجعه کنید که اعتبار خود را خدشه‌دار نمی‌کنند. موبایل کمک با فروش قطعات موبایل اورجینال توانسته است اعتماد مشتریان را جلب کند.

مرکز خرید قطعات موبایل کمک
موبایل کمک علاوه بر خدمات تعمیر موبایل در منزل، به فروش قطعات موبایل نیز می‌پردازد. تیم حرفه‌ای موبایل کمک در بخش فروش نیز وسواس به خرج داده و تنها قطعات موبایل اورجینال ارائه می‌دهد. موبایل کمک با احترام به اعتبار خود و رضایت مشتری، محصول با کیفیت ارائه می‌دهد.
تنوع محصولات در فروشگاه قطعات موبایل کمک بسیار بالاست. قطعات موبایل سامسونگ، قطعات موبایل آیفون، شیائومی، هواوی، ال جی، سونی و گوگل در موبایل کمک یافت می‌شود. در هر کدام از برندها نیز، قطعات موبایل مخصوص هر مدل به تفکیک موجود است.
مزیت بزرگ دیگر موبایل کمک خرید قطعه به صورت آنلاین است. شما از هر کجای ایران می‌توانید برای خرید قطعات موبایل اقدام کنید. مراجعه به سایت کاربرپسند موبایل کمک به شما کمک می‌کند به سرعت قطعه مورد نظر خود را یافته و سفارش دهید. در صورتی که نمی‌دانید کدام قطعه را خریداری کنید می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس گرفته و مشاوره بگیرید. ممکن است گوشی شما به تعویض قطعه نیاز نداشته و با هزینه کمتر تعمیر شود.
قطعات در موبایل کمک با حداقل قیمت به فروش می‌رسند. توجه داشته باشید که شما هزینه قطعه اورجینال را پرداخت می‌کنید، اما هم از اورجینال بودن قطعه مطمئن هستید، هم از اینکه حداقل قیمت بازار را یافته‌اید.
همکاران محترم در زمینه تعمیر موبایل نیز می‌توانند از فروشگاه قطعات موبایل کمک بهره ببرند. خرید قطعات موبایل به صورت عمده و خرده امکان‌پذیر است. تعمیرکنندگان محترم می‌توانند به صورت تلفنی و نیز از طریق سایت موبایل کمک در سریع‌ترین زمان قطعه یا قطعات موبایل مورد نظر خود را دریافت کنند.
 
 


کد مطلب: 63695

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63695/اورجینال-یا-فیک-مسئله-این

ايتنا
  https://www.itna.ir