۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷

تفاوت مدارس دولتی و خصوصی برای تحصیل در کانادا

در این مقاله از وزارت آموزش کانادا (Ministry of Education) ما به بررسی تفاوت مدارس دولتی و خصوصی برای تحصیل در کانادا میپردازیم.
تفاوت مدارس دولتی و خصوصی برای تحصیل در کانادا
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



اگر قصد تحصیل در مدارس کانادا را برای خود یا فرزندتان دارید جای درستی آمده اید.
در این مقاله از وزارت آموزش کانادا (Ministry of Education) ما به بررسی تفاوت مدارس دولتی و خصوصی برای تحصیل در کانادا میپردازیم.
بسیاری از افراد اعتقاد دارند که تحصیل در مدارس غیرانتفاعی و یا خصوصی میتواند تاثیر شگرفی در اینده کودکان داشته باشد نه تنها از طریق اموزش دروس بلکه به دلیل شخصیتی و فرهنگی فرزندانشان.
برخی از افراد به این مساله هم اکتفا نکرده اند و علاقه دارند که فرزندانشان در مدارس معتبر خصوصی خارج از کشور تحصیل کنند تا اینده ای درخشان تر داشته باشند.
یکی از مقاصد پر طرفدار میان ایرانیان برای تحصیل کشور کانادا است. نه تنها برای تحصیل در دانشگاه ها بلکه برای تحصیل در مدارس این کشور. اما سوال اینجاست که تفاوت مدارس دولتی و خصوصی این کشور همانند کشور خودمان است؟
اگر شما قصد دارید تا فرزند خود را برای تحصیل در مدارس کانادا آماده کنید با این مقاله همراه باشید:

تفاوت مدارس دولتی و خصوصی برای تحصیل در کانادا
کشور کانادا همانطور که شاید خودتان هم بدانید یکی از کشورهای مورد تایید جهانی در زمینه تحصیل و بازار کار پس از تحصیل است.
جالب است بدانید که سیستم اموزشی مدارس دولتی کانادا جزو برترین سیستم های اموزشی دولتی جهان به شمار میروند و در این زمینه میتوان این کشور را پیشتاز دانست.
نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مدارس دولتی کانادا تنها برای کسانی که اقامت این کشور را دارند رایگان است و بقیه افراد برای تحصیل در این مقاطع باید هزینه بپردازند.

کیفیت اموزشی
مطمئنا اولین مساله ای که برای هر والدی در زمینه تحصیل فرزندش در مدارس خارجی وجود دارد کیفیت اموزش در این مدارس است.
همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم مدارس دولتی کشور کانادا از بهترین سیستم اموزشی جهانی برخوردار هستند و لذا از کیفیت مناسبی بهره مند هستند.
اما اگر فکر میکنید که فرزند شما با تحصیل در مدارس خصوصی این کشور شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه های این کشور را دارد باید بگوییم که طرز فکر شما صحیح نیست.
بر اساس امار و تحقیقات و نتایج به دست امده مشخص شده است که دانش اموزانی که در مدارس دولتی این کشور تحصیل میکنند در واقع حتی شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه داشته اند و موفق تر عمل کرده اند.

میزان شهریه
اولین تفاوت عمده میان مدارس دولتی و خصوصی این کشور مانند هر کشور دیگری تفاوت در میزان شهریه برای هر دانش اموز است.
مدارس خصوصی کشور کانادا نیز مانند هر مدرسه خصوصی دیگر در سایر نقاط جهان شهریه بیشتری نسبت به مدارس دولتی دریافت میکنند و این شهریه برای دانش اموزان خارجی حتی بیشتر هم هست.
میزان شهریه ای که هر مدرسه خصوصی دریافت میکند به عواملی مانند کیفیت مدرسه، برنامه های فوق درسی، محلی که مدرسه در آن جا حضور دارد و... بستگی دارد.
با این حال برخی مدارس خصوصی بورسیه هایی تحصیلی برای دانش اموزان با استعدادی که در خانواده های بی بضاعت زندگی میکنند قرار داده اند.

معلمان و اساتید
میتوان برتری در زمینه تحصیلات معلمان مدارس کانادا را به مدارس خصوصی داد. در برخی مدارس خصوصی که از رتبه بالایی برخوردار هستند معلم هایی با تحصیلاتی بالاتر از کارشناسی به تدریس مشغول هستند.
حال آن که برای تدریس در مدارس دولتی کافی است علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی، مدرکی استانی، دولتی یا فدرالی که در هر ایالت کانادا و امریکای شمالی متفاوت است داشته باشند.

پذیرش
پذیرش در مدارس دولتی کانادا بسیار راحت است و این مدارس تفاوتی میان نژادها، طبقه اجتماعی و... قائل نمیشوند و لذا هر دانش اموزی میتواند در این مدارس ثبت نام کند.
اما در مدارس خصوصی این کشور تبعیض هایی نژادی، طبقاتی و ..  وجود دارند که به برخی دانش اموزان اجازه ثبت نام در این مدارس را نمیدهند و این امر از نظر قانونی مساله ای ندارد.
در این میان بسیاری از مدارس خصوصی هستند که علاقه ی وافری به پذیرش دانش اموزان خارجی دارند لذا بهتر است برای اینکه پذیرش سریعتر و راحت تری داشته باشید به این مدارس بروید.
 

ساعات آموزشی
ساعات معمول اموزشی در مدارس دولتی این کشور برای دانش اموزان مقطع ابتدایی از 30/8 شروع و تا 30/15 ادامه دارد و برای دانش اموزان مقطع دبیرستان این زمان تا 30/14 ادامه دارد.
اما در مدارس خصوصی این کشور این زمان طولانی تر است و برنامه های فوق برنامه زیادی برای دانش اموزان تدارک دیده میشود.
همین امر میتواند موجب شود تا دانش اموز دروس خود را سریعتر پشت سر بگذارد و یعنی سال کمتری در مدارس سپری میکند چرا که دروس بیشتری را در همان مدت نسبت به مدارس دولتی یاد میگیرد.
علاوه بر این موارد جالب است بدانید که اگر میخواهید فرزند شما روی رشته ای خاص متمرکز باشد و یا دارای شرایط استثنایی هوشی و یا جسمانی است میتواند در هر یک از مدارس خصوصی که دارای این شرایط هستند ثبت نام کنند.
مثلا در برخی مدارس خصوصی این کشور تمرکز روی رشته های ورزشی، هنری و یا دروسی است که برای افرادی با هوش برتر مناسب است.
هم چنین اگر فرزند شما دارای شرایطی خاص مانند فلج، عقب ماندگی و .... است نیز میتوانید مدرسه خصوصی متناسب با او را انتخاب کرده تا وی به راحتی به تحصیل بپردازد.
برخی از این مدارس نیز به صورت شبانه روزی و تک جنسیتی هستند. بنابراین والدینی که نگران این موضوع هستند و نمیخواهند که فرزندشان در سن کم با جنس مخالف در یک کلاس باشد میتوانند از این مدارس استفاده کنند.
مزیت دیگری که مدارس خصوصی این کشور دارند این است که تعداد دانش اموزان در هر کلاس کم است و لذا معلم میتواند راحت  تر اموزش بدهد و زمان بیشتری را برای اموزش به هر دانش اموز اختصاص دهد.

کلام اخر:
اگر از نظر مالی دارای تمکن هستید و میخواهید که فرزندتان در زمینه تحصیلی از بهترین سیستم اموزشی برخوردار شود پس بهتر است تا او را به مدارس خصوصی کشور کانادا بفرستید (مانند مدرسه TFS کانادا).
در خصوص مدارس این کشور کاملا تحقیق کنید و با توجه به سابقه تحصیلی دانش اموزان برتر این مدارس و محلی که مدرسه در آن قرار دارد مدرسه مورد نظر را انتخاب کنید.
دقت داشته باشید که این مدارس اغلب از والدین درخواست های مالی زیادی برای کمک به برنامه های خود میکنند. پرداخت این هزینه ها اجباری نیست و نیازی نیست حتما آن را پرداخت کنید.
اگر تمکن مالی شما به مدارس خصوصی این کشور نمیرسد پس از مدارس دولتی آن استفاده کنید.
 
 
کد مطلب: 63694
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام