۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳

تجهیزات شبکه

به انواع سیستم ها و دستگاه های سخت افزاری که بستر زیرساخت یک شبکه را فراهم می کنند گفته می شود.
تجهیزات شبکه
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



هر شرکت، سازمان و یا دفتری که چیزی بیش از 5 کارمند دارد، نیاز دارد تا یک سیستم ارتباطی داخلی برای خود داشته باشد. این سیستم ارتباطی باید بر روی یک بستر ارتباطی نیز قرار گیرد تا بتوان از آن استفاده های مختلف کرد. روش ساخت این بستر ارتباطات، از طریق تجهیزات شبکه ممکن می شود.

این تجهیزات برای راه اندازی سرویس های مختلف مانند تلفن تحت شبکه Voip و یا شبکه ویدئو کنفرانس (ویدئو کنفرانس چیست؟) استفاده می شود.

تجهیزات شبکه چیست؟
به انواع سیستم ها و دستگاه های سخت افزاری که بستر زیرساخت یک شبکه را فراهم می کنند گفته می شود. این تجهیزات دو نوع دارند. تجهیزات اکتیو که خود در شبکه مولد هستند و تامین کننده و کنترل کننده جریان هستند مانند سوئیچ شبکه، روتر شبکه و فایروال شبکه. نوع دوم تجهیزات پسیو شبکه است که شامل مواردی مانند کابل های مختلف، پچ کورد و رابط های اتصال هستند که کنترل کننده و یا مولد نیستند.

تجهیزات اکتیو شبکه
این تجهیزات که اصلی ترین مراکز ارتباطی و کنترلی هستند شامل موارد زیر هستند که هر کدام را به اختصار به شما توضیح می دهیم.

سوئیچ شبکه
این وسیله اغلب پورت های فراوان دارد و وظیفه اصلی آن، اتصال دستگاه ها و دیوایس های مختلف به یکدیگر است.  سوئیچ شبکه از طریق پورت های شبکه و کابل شبکه، دیوایس های مختلف را به یکدیگر مرتبط می کند.
 

روتر شبکه
دستگاهی که وظیفه ارتباط دادن شبکه شما با شبکه دیگری را دارد روتر شبکه است. این دستگاه درخواست های ارتباط شبکه شما را از طریق IP ها بررسی می کند و در صورت نیاز، ارتباط با شبکه دیگر را مسیریابی و هدایت می کند.
 

فایروال شبکه
خط مقدم دفاع شبکه شما از حملات خارج از شبکه و تهدید ها، فایروال شبکه است. فایروال ها وظیفه کنترل ترافیک ورودی و خروجی را دارند تا از در امان بودن شبکه و اطلاعات حساس، اطمینان حاصل کنند.
 

تجهیزات پسیو
تجهیزات پسیو را می توان به کابل های مختلف، اچار و کانکتور های مختلف و رک ها اشاره کرد که مولد های ارتباط نیستند اما به نحوی می توانند نقشی در این اتصالات داشته باشند.

خرید انواع تجهیزات شبکه
فروشگاه اینترنتی مبین وب با همکاری مستقیم با تولید کنندگان مختلف توانسته است امکان خرید لوازم و دستگاه های شبکه را با کمترین قیمت برای شما فراهم آورد.

 
کد مطلب: 63690
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام