کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ایتالیا

سرقت اطلاعات ۲.۵ میلیون مشترک سیم‌کارت

17 دی 1399 ساعت 13:42

ایتنا - هکرها با دسترسی به داده‌های خصوصی مشترکان ۲.۵ میلیون سیم‌کارت در ایتالیا توانستند این اطلاعات را به سرقت ببرند.




اپراتور ایتالیایی هو موبایل اعلام کرده که افرادی که به علت حملات هکری دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند سیم کارت‌های خود را تعویض کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، هو موبایل که در مالکیت وودافون است، این موضوع را در روز دوشنبه تأیید کرده و افزوده که علاوه بر تعویض سیم کارت مشتریان آسیب دیده در حال بررسی موضوع برای شناسایی عوامل این حمله هکری است.

اولین بار یک تحلیل‌گر امنیتی در ۲۸ دسامبر در زمان حضور در یک مجمع آنلاین در بخش تاریک وب متوجه موضوع شد. وی یک پایگاه داده را شناسایی کرد که حاوی اطلاعات مشترکان خدمات این اپراتور تلفن همراه بود و توسط هکرها برای فروش عرضه شده بود.

هو موبایل ابتدا به گزارش‌های منتشر شده در این زمینه اهمیتی نداد، اما سرانجام مجبور شد موضوع را در روز دوشنبه تأیید کند و با ارسال پیامک برای افراد هک شده از آنها خواست برای تعویض سیم کارت‌های خود به رایگان اقدام کنند.

از جمله اطلاعات هک شده بدین شیوه می‌توان به نام و نام خانوادگی، شماره‌های تلفن، شماره‌های تأمین اجتماعی، آدرس‌های ایمیل، تاریخ و محل تولد، ملیت و آدرس منزل اشاره کرد. اپراتور ایتالیایی مدعی است در جریان این حمله داده‌های مالی سرقت نشده است.


کد مطلب: 63683

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63683/سرقت-اطلاعات-۲-۵-میلیون-مشترک-سیم-کارت

ايتنا
  https://www.itna.ir